    From: allegrowy żuczek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <4ced4d3e$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <ick2ce$l7a$1@inews.gazeta.pl>
    <4cee9372$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4ceed04b$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Date: Fri, 26 Nov 2010 16:50:03 +0100

    użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:
    > No to proszę.
    > Art. 13. Ust. 1: /ciap/ Na podstawie Art. 13.1,
    > możesz się powołać na gwarancję z reklamy, a udowodnić
    > że masz prawo - poprzez wskazanie siebie jako wygranego w aukcji
    > oraz na paragon. To tak moim zdaniem.

    ale nie powołuj się na ustawę którą ja sam ci podałem, ta wiec w tej ustawie
    nie ma zapisu potwierdzającego twoją teorię ze jakiś paragon stanowi
    gwarancję,
    poza tym ja powołałem się na cały artykuł 13sty tej ustawy a nie na 13.1. i
    13.4 , coś źle przeczytałeś, a jak dobrze przeczytasz to się dowiesz ze
    gwarancja musi być dokumentem, ten dokument możne być reklamą, ale musi
    spełniać warunki opisane w artykule, jeśli ich nie spełnia to gwarancją nie
    jest, proste
    teraz trzeba by pewnie rozpocząć nową głupią dyskusję czy aukcja jest
    reklamą, ale nawet jeśli jest to na pewno po 2ch latach się na nią powołam,
    nie wiem jak? a nawet jeśli to ona nie spełnia warunków art13 tej ustawy,
    dodam że w tej aukcji reklamuje się ze na towar zostanie wystawiona pisemna
    gwarancja, więc nawet powołując się na reklamę to powinna być a jej nie ma,
    czy teraz rozumiesz i się ze mną zgodzisz?

    > E tam. Błędów może być sporo, tylko Ty od razu zakładasz złą wolę.
    > Wystarczy że jest to np. większa firma i pracownik przez gapiostwo
    > wysłał przesyłki ekonomiczną.

    po pierwsze właściciel firmy odpowiada za swoich pracowników, po drugie
    gdyby to była pomyłka, to po poinformowaniu właściciel, czy pracownik by
    sprawdziło i by o tym wiedział, wiedział by jaka kwota została zapłacona,
    wiedział by jaka została zaksięgowana, wiedział by ile wpłynęło do kasy i
    wiedział by od jakiej kwoty zapłacił podatki, a skoro by wiedział to nie
    kłamał by że winą opóźnienia jest poczta i będzie to reklamował, więc
    świadomość i celowość jest oczywista,
    kuźwa czy przy polskiej policji i prawnikach allegrowy żuczek robi za darmo
    za Holms'a?

    > Więc nie głoś wszem i wobec że ktoś coś zrobił, skoro tego nie umiesz
    > udowodnić.

    bo ja nie mam uprawnień policji, policja to możne sprawdzić i może
    stwierdzić czy oszustwo było czy nie i niech nie twierdzi ze to nie do
    udowodnienia!

    > Transakcje się księguje na podstawie dokumentów, a nie na podstawie
    > przelewów.
    > Jeśli wysłał paczką ekonomiczną, to takie też dostał faktury od poczty
    > polskiej
    > i takie też kwoty zaksięgował.

    wpłata na konto to dokument, zamówienie to też dokument, faktura to też
    dokument, jeśli w dokumentach są niezgodności to właściciel się o tym
    dowiaduje i wie czy zapłacił podatek od kwoty wpłaconej, czy od kwoty z
    poczty, wie co zrobił z kwotą różnicy między zamówieniem a wysyłką i na
    pewno wie ze jej nie zwrócił, zgadzasz się?

    > Ale nie umiesz tego udowodnić. Czemu ktoś ma Ci wierzyć na słowo?

    jak pisałem wyżej, ja nie posiadam uprawnień policji, sądu, czy urzędu
    skarbowego, ja podejrzewam i zgłaszam to, a sprawdzenie tego podejrzenia już
    należy do owych organów a nie do mnie!
    pewnie jeszcze stwierdzisz że ja mam gościa przeszukać, zrobić mu proces i
    zamknąć do swojej piwnicy, bo po co ktoś ma to za mnie robić? paranoja!

    pozdrawiam, allegrowy żuczek.