  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja
    <4ced4d3e$0$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <ick2ce$l7a$1@inews.gazeta.pl>
    <4cee9372$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>
    <4ceed04b$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 26 Nov 2010 13:49:15 +0100

    On 2010-11-25, allegrowy żuczek <b...@m...pl> wrote:

    [...]

    > ja nie stwierdziłem, tylko założyłem wersję najbardziej optymistyczną dla
    > policji, jeśli to była by pomyłka, to sprzedawca by zamierzał ją naprawić,
    > skoro nawet takiego zamiaru nie miał to albo zrobił to celowo, czyli był
    > świadomy, albo się pomylił, ale nie zamierza wywiązywać się z umowy i
    > ponosić kosztów naprawy/wymiany czy dosłania brakujących elementów, czyli
    > nawet jeśli niezgodność towaru z umową była pomyłką, to brak chęci naprawy,
    > czyli wywiązania się z umowy już jest świadome i ma na celu osiągnięcia
    > korzyści,

    W Polsce obowiązuje domniemanie niewinności. Czyli, on jest niewinny,
    dopóki mu nie udowodnisz tego oszustwa. I to tak, żeby dało się to
    zakwalifikować jako oszustwo.

    > po pierwsze to po przyjrzeniu się temu paragonowi zauważyłem ze on wcale nie
    > jest dowodem zakupu konkretnego towaru, on jest jedynie dowodem zapłaty, nie
    > widnieje na nim nawet prawidłowa nazwa zakupionego towaru, a tym bardziej
    > jakiś numer identyfikujący ten konkretny egzemplarz,
    > więc może to ty byś podał podstawę prawna która umożliwia powołanie się na
    > gwarancję paragonem i konkretnie na 3letnią gwarancję?

    No to proszę.

    Art. 13. Ust. 1:
    "1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie
    gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym ___lub___ ___reklamie___,
    odnoszących
    się do towaru konsumpcyjnego; [...]"

    "4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do
    dochodzenia
    roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego
    przedstawiciela
    w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej.
    [...]"

    Z punktu 4, na który się powołujesz, absolutnie nie wynika, że to musi być OSOBNY
    dokument. A przede wszystkim punkt 4 w połaczeniu z punktem 1, nie unieważnia
    gwarancji,
    bo się na nią możesz powołać z reklamy.

    Na podstawie Art. 13.1, możesz się powołać na gwarancję z reklamy, a udowodnić
    że masz prawo - poprzez wskazanie siebie jako wygranego w aukcji oraz na paragon.

    To tak moim zdaniem.

    > bo sprzedawca w aukcji wcale nie udostępnia opcji przesyłki ekonomicznej,
    > oraz gdyby faktycznie się pomylił, wiedział by o tym i nie twierdził by że
    > że będzie to reklamował na poczcie, analiza negatywnych komentarzy też
    > pokazuje problemy z terminowością przesyłek priorytetowych, więc ja nie
    > byłem odosobnionym przypadkiem, po prostu chyba tylko ja się kapłonem o co
    > chodzi

    E tam. Błędów może być sporo, tylko Ty od razu zakładasz złą wolę.
    Wystarczy że jest to np. większa firma i pracownik przez gapiostwo
    wysłał przesyłki ekonomiczną.

    > tego już ja nie mogę udowodnić,

    Więc nie głoś wszem i wobec że ktoś coś zrobił, skoro tego nie umiesz
    udowodnić.

    > ale policja i ewentualnie urząd skarbowy jak najbardziej, oni są w stanie
    > sprawdzić jak została zaksięgowana ta transakcja, ale nawet jeśli została

    Transakcje się księguje na podstawie dokumentów, a nie na podstawie przelewów.
    Jeśli wysłał paczką ekonomiczną, to takie też dostał faktury od poczty polskiej
    i takie też kwoty zaksięgował.

    > by zaksięgowana jako ekonomiczna, to tylko oszustwa urzędu skarbowego
    > by nie było, ja nadal jestem na kosztach przesyłki oszukany

    Ale nie umiesz tego udowodnić. Czemu ktoś ma Ci wierzyć na słowo?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl