    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie - legalność
    Date: Wed, 12 Nov 2003 22:31:55 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc204.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    <bohnn3$fbm$1@inews.gazeta.pl> <boihki$922$1@news.onet.pl>
    <boip4u$5rj$1@korweta.task.gda.pl> <boipra$rlu$1@news.onet.pl>
    <bolm80$i0c$1@news.onet.pl> <boln5v$is5$1@inews.gazeta.pl>
    <bom3q0$j54$3@news.onet.pl> <bom7g7$bhe$1@inews.gazeta.pl>
    <bompfn$5g4$2@news.onet.pl> <bomtq4$ahp$1@inews.gazeta.pl>
    <bootpd$ato$9@news.onet.pl> <boovlr$6fo$3@inews.gazeta.pl>
    <bor2h1$opo$2@news.onet.pl> <bor47k$er2$1@inews.gazeta.pl>
    <borni5$mfl$1@news.onet.pl> <boru8n$fv2$1@inews.gazeta.pl>
    <bou46u$mih$6@news.onet.pl> <bou59e$66n$1@inews.gazeta.pl>

    > Ale nie było pod nią podciągnięte posiadanie pirackiego programu
    komputerowego.
    > To nowy wymysł naszych geniuszy z Sejmu podlanych "lobbingiem" wiadomych
    korporacji.

    Arek! Zacytuj tę zmianę w prawie, bo nie wiem o co Ci chodzi. Zakup
    nielegalnej kopii programu byłby przestępstwem już w 1934 roku, bo bez
    wątpienia przedmiot pochodził by z przestępstwa. Wówczas tego nie ścigano,
    bo programów nie było.

    > Jak dotychczas słyszałem tylko o jednym.
    > Widać inne też się wzięły za ten proceder.

    Od 1997 roku, odkąd mnie to zagadnienie zaczęło interesować w skali
    powiatu liczącego około 200.000 mieszkańców masz ponad 200 spraw rocznie o
    tego typu oszustwa. Nie mówię o tych, które umorzono z powodu braku
    znamion, tylko o tych, co poszły z aktem oskarżenia. Więc nie pisz, że to
    przypadki jednostkowe.

    > A za kilka lat będą strasznie skomleć, że pies z kulawą nogą nie chce
    mieć
    > nic do czynienia z polskimi bankami i korzysta tylko ze Szwajcarskich.

    Mam rozumieć, że jak pożyczysz w Szwajcarskim, to już oddawać nie musisz i
    nikt się tym nie interesuje?

    > Znaczy co jest spiskowe? Ceny czynszów są narzucone, takoż energii
    elektrycznej
    > i na pewno jeszcze czegoś - nie chce mi się sprawdzać.
    > Nie widzę powodu by w tak ważnej dziedzinie jak telekomunikacja nie
    można by
    > zrobić tego samego, tyle, że tym razem z korzyścią dla rozwoju całego
    kraju.

    Uściślijmy. Skoro "tym razem", to rozumiem, że pozostałe regulacje są ze
    szkodą dla rozwoju Polski. No to skąd ta wybiórczość w skutkach?

    > Tyle, że karty podatkowej już chyba nie ma od lat dla nowo zakładanych
    > przedsiębiorstw. Czy się mylę ?

    No mylisz się dość silnie. Zajrzyj do Ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    przez osoby fizyczne. Tak od art. 23 w górę. Na taksówki nadal jest karta
    podatkowa. nie słyszałem, by od przyszłego roku planowali nowelę tej
    ustawy.