    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie - legalność
    Date: Wed, 12 Nov 2003 01:18:35 +0100

    Robert Tomasik rzecze:
    [..]
    > Przypominam, ze kopiowanie jest karalne tylko, gdy czynimy to
    > w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

    Nie. Na to jest inny artykuł. To o "paserstwie" dodali przy okazji
    nowelizacji i jak dla mnie powienien to być niebywały skandal.

    > Eee! Demonizujesz problem. Po pierwsze z reguły przy kredytach wali się
    [..]
    > napisał, to najprawdopodobniej by kredytu nie dostał.

    Nie. Mówię o pewnym dużym banku, który "wziął się na sposób" i udupia
    przy pomocy dziwnie życzliwych sędziów normalnych klientów oskarżając
    ich o wyłudzenie kredytu.
    Jak poszukasz w wyrokach różnych sądów to wyjdzie Ci nazwa banku.

    > No właśnie się tak zastanawiam. Wiesz, mnie nie chodzi o ustawionych
    > adwokatów, tylko o prawdę.

    Niestety prawda nikogo nie interesuje w naszym systemie prawnym.
    Ich interesuje tylko wciągnięcie ludzi w tryby maszyny i przemielenie.

    > A co niby rząd ma robić? Wydać ustawę, że 1 minuta rozmowy nie może
    > kosztować więcej niż złotówkę? Przerabialiśmy już czasy ustawowej
    > regulacji cen i osobiście mam nie najlepsze doświadczenia z tym związane.

    Jesteś pewien, że "przerabialiśmy"? Dalej je przerabiamy.
    A jeśli stać nas na ustalanie tak kluczowych cen jak cena energii to i równie
    dobrze powinno stać na ustalenie ceny połączeń.
    Przypomnę, że to co się dzieje w telekomunikacji to granda niebywała, niszczenie
    jakiejkolwiek konkurencyjności gospodarki oraz okradanie państwa z podatków!

    > Nie wiem ile masz lat i czy pamiętasz, jak cenę butów, chleba i mleka
    > ogłaszał w Sylwestra I Sekretarz w telewizji, a później się po buty stało
    > w kolejce przez całą noc. Może nie wracajmy do tych czasów.

    Mam 35 lat i pamiętam te czasy. Nie jestem za sterowaniem cenami przez rządzących,
    ale jeżeli nie ma miejsca na konkurencję bo są tylko 3 firmy, które NIE KONKURUJĄ
    ze sobą gospodarczo to ceny MUSI ustalić rząd.

    > Trochę nie na temat, ale się odniosę. Taksówkarze się burzą, ale
    [..]
    > było, jakby tych kas nie było?

    To niech podniosą ryczałt, a nie świrują z kasami.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net