eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka) › Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka)
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych
    wypowiedzi ...dla Arka)
    Date: Sun, 25 Jul 2004 01:36:00 +0200

    Użytkownik "Krzysztof "gravide" B." <g...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:cduh1p$p2h$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > tego sprzętu. Znaczy się, ktoś sprzedał OEM niezgodnie z umową
    > zawartą między producentami. Producent softu jest wredny i liczy
    > każdego dolara, oskarża więc w procesie cywilnym kontrahenta
    > o kradzież tych programów. Pomimo rekompensaty finansowej,
    > wzmiankowane płyty nie znajdują się oficjalnie w obrocie, co znaczy,
    > że ten kto je do obrotu wprowadził jest paserem.
    > Użytkownik końcowy zakupił więc program niezgodnie z prawem.
    > (kupił od pasera). W tym momencie zarówno KC jak i UoPAiPP
    > są niepotrzebne, bo zdaje się inne przepisy w takich sytuacjach

    A o czym tu dyskutować. Producentowi hardware'u zarzutu nie postawisz, bo
    winy mu nie sposób przypisać. Odpowiedizalność cywilna wobec braku winy
    cokolwiek dyskusyjna. Pracownikowi, to to ukrad należy sie zarzut kradzieży
    na szkodę producenta ze szkodą o wartości programu jako OEM. Paserowi, który
    to kupił należy sie zarzut paserstwa ze szkodą o wartości programu OEM.
    Ostetecznemu nabywcy nalezy się zarzut paserstwa ze szkodą na wartość
    legalnego programu, z tym że na szkodę producenta do wysokości wartości
    programu OEM, a reszta na szkodę producenta programu. Mam nadzieję, że nic
    nie na motałem, bo na kolanie.

    > PS
    > kiedyś słyszałem takie fajne sformułowanie prawnicze:
    > groźba karalna. Może których z kolegów prawników przytoczy
    > odpowiedni przepis z kodeksu oraz napisze kiedy i co jest
    > tym właśnie.

    Groźbę karalną zdefiniowano w art. 115 kk. Nie pamiętam paragrafu, ale tego
    kilkanaście jest, więc łatwo znaleźć.