  • 1. Data: 2006-02-01 17:52:27
    Temat: opłata za winde na parterze ....
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

    jak to jest ?? byłem przekonany ze skoro mieszkam na parterze to
    niepowinienem płacic za windę, jednak administracja twierdzi inaczej...
    garazu podziemnego tez niemam, wiec nie korzystam z windy!
    ( praktycznie byłem w niej raz .. z ciekawosci...)

    czy mogłby mi ktoś rozjasnić, czy sa na to jakieś przepisy, kto powienie, a
    kto nie

    bede baardzo wdzięczny
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-01 19:03:19
    Temat: Re: opłata za winde na parterze ....
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witaj,

    a ci na 1 pietrze placa tylko
    10% za winde ?
    niestety koszta sa chyba rozlozone rowno na wszystkich

    gringo

  • 3. Data: 2006-02-01 19:06:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "gringo77" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Witaj,
    >
    > a ci na 1 pietrze placa tylko
    > 10% za winde ?
    > niestety koszta sa chyba rozlozone rowno na wszystkich

    Polemizował bym, u nas w spółdzielni za windę nie płacą lokatorzy z
    parteru i 1 piętra. I myślę, że jest to uczciwe.

  • 4. Data: 2006-02-01 19:36:33
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Polemizował bym, u nas w spółdzielni za windę nie płacą lokatorzy z
    > parteru i 1 piętra. I myślę, że jest to uczciwe.

    Przewaznie jest tak ze z parteru nic si nie placi, a mieszkancy
    pierwszego pietra placa 50%. Ale czy sa jakies unormowania w prawie to
    nie wiem.

    Jacek

  • 5. Data: 2006-02-01 20:19:07
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Spółdzielnia, czy wspólnota, czy jeszcze inaczej?
    JaC

  • 6. Data: 2006-02-01 20:29:41
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" napisał
    > Marcin Wasilewski napisał(a):
    > Przewaznie jest tak ze z parteru nic si nie placi, a mieszkancy pierwszego
    > pietra placa 50%. Ale czy sa jakies unormowania w prawie to nie wiem.

    Wszystko zależy od regulaminu spółdzielni, jak byłem swego czasu w sądzie na
    praktykach to byłem świadkiem kiedy lokator z parteru pozwał SM o nienależne
    pobranie opłaty za windę. Po kilku pytaniach sędziego okazało się, że ten
    pan korzysta z suszarni na 10 piętrze, i choć uporczywie twierdzi że zanosi
    tam 10kg upranych rzeczy po schodach, to sędzia nie uwierzyła mu :) Poza tym
    na tym polega zasadza działania SM, że koszty ponosi się niejako solidarnie.

    --
    PAVEL

  • 7. Data: 2006-02-01 21:38:23
    Od: "Konrad Rokicki" <r...@w...pl>

> [...]
    > twierdzi że zanosi tam 10kg upranych rzeczy po schodach, to sędzia nie
    > uwierzyła mu :) Poza tym na tym polega zasadza działania SM, że koszty

    no jak juz wpsomniałem jest jeszcze u nas garaz na "-1" ale ja nie posiadam
    tam miejsca parkingowego, wiec z windy nie mam kiedy korzystać,
    administarator probował mi tłumaczyć ze taka była ustalona, przegłosowana
    przez mieszkańców ustawa na zebraniu, tylko nie potrafi powiedzieć kiedy, ja
    udziału w zadnym głosowaniu nie brałem, i o zadnym nie słyszałem,
    nie potrafi mi rowniez powiedziec jak moge wnieść o przegłosowanie nowej
    ustawy ze jezeli ktoś mieszka na parterze i niema garazu zeby za winde nie
    płacił ..
    moze wy mi pomozecie .. na prawie sie nie znam ... mogli byście mi jakos
    wytłumaczyc co moge zrobić,??

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-02-01 22:00:48
    Od: Paweł <p...@i...lp>

  • 9. Data: 2006-02-01 22:23:25
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ustawy to uchwala parlament, w tym obowiazującą ustawę o własności lokali.
    Właściciele we wspólnocie mieszkaniowej podejmują uchwały.
    Jesli uchwała była podjeta na zebraniu, to nie ma obowiazku powiadamiania o jej
    tresci właścicieli w jakichs szczególny
    sposób (IMHO szkoda, że nie ma, ale to nie temat watku).
    Popros o protokoły z zebrań właścicieli z lat ubiegłych, ewentualnie o treść uchwał
    podjętych w drodze indywidualnego
    zbierania głosów.
    Mnie najbardziej ciekawi jedno - jak płacicie za te windy: od udziału, od lokalu czy
    od mieszkańca??
    JaC
    PS. Ty się chłopie nie martw, najgorzej mają Ci, co w swoich klatach schodowych w
    ogóle wind nie mają, a musza na nie
    łozyć (w tym prąd, konserwacja, remonty i amortyzacja) bo we wspólnocie są inne
    klatki schodowe z windami ;-)

  • 10. Data: 2006-02-01 23:24:54
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 1 Feb 2006 20:06:52 +0100, *Marcin Wasilewski*
    <news:drr0qg$dcu$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "gringo77" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Polemizował bym, u nas w spółdzielni za windę nie płacą lokatorzy z
    > parteru i 1 piętra. I myślę, że jest to uczciwe.

    Ale windą z siatami jeżdzą. Do sąsiadów na wyższych piętrach też.

    --
    Kaja