    From: "plemek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata za semestr, którego nie ma....
    Date: Fri, 17 Jan 2003 23:31:01 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał

    > Prywatna uczelnie chyba zasadniczo może dowolnie to ustalać, ale z cała
    > pewnością Ciebie obowiązuje ustalenie w chwili rozpoczęcia nauki. Jeśli
    nie
    > ma jakiś szczególnych przepisów - jak są, to pewnie mnie ktoś sprostuje za
    > chwilę - to w chwili przyjścia do szkoły podpisałeś coś w rodzaju umowy
    > (studiowałem na państwowej, więc nie wiem jak jest dokładnie na
    prywatnej).
    > Ta umowa obowiązuje i Ciebie, i uczelnię.
    > Nie mogą zmieniać treści umowy bez Twojej zgody.

    przykładowo gdy kończy się w letnim semestrze w analogiczniej sytuacji chcą
    zamiast opłaty semestralnej "jedynie" opłatę wakacyjną - ok. 400zł.czyli jak
    padnie na lato to się mniej płaci za to samo nic...
    Ja rozumiem, że każda uczelnia prywatna chce zarobic ale takie opłaty za
    usługę której nie ma to według mnie naduzycie przez uczelnię swojej pozycji.
    Czy można wobec tego wszystko zwalić na to, że uczelnia tak sobie ustaliła
    skoro pobiera opłatę za nie istniejącą usługę?