  • 11. Data: 2002-09-16 21:26:09
    Temat: Re: operator publiczny-czy mozna i jak zostac?
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

    > Nie histeryzuję ale post odebrałam jako próbę zdobycia urzędowego glejtu,
    > gdyż właściciele nie dają mu zezwoleń na zakładanie sieci. Żeby kłaść
    kable
    > w prywatnej własności to należy spełnić bardzo dużo "konkretnych warunków"
    > glejt urzędowy nic tu, mam nadzieję, nie da. A jeśli warunki są spełnione
    > właściciel się zgadza i nie ma problemu.
    >
    > Wiewióra

    I tu wlasnie sie mylisz! Zawsze spelniam wszelkie wymagania wlasciciela
    kamienicy, zobowiazuje sie naprawic wszelkie uszkodzenia, przywracam budynek
    po pracach do stanu akceptowanego przez wlasciciela, ale...
    niestety sa w polsce jeszcze ludzie ktorzy boja sie nowosci (jak by internet
    jeszcze nia byl), albo robia wszystko zeby zatruc zycie swoim
    mieszkancom-taki ich konik :(
    Wielokrotnie sie zdazalo ze na 15 mieszkan w kamienicy internet chcialo 10,
    ale nie zgodzil sie wlasciciel!!!
    Bycie oper. publicznym umozliwilo by np tym 10 osobom kozystanie z szybkiego
    netu za np 50zl za m-c a nie ponad 30gr za impuls!
    krzyh

  • 12. Data: 2002-09-16 23:02:51
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzyh" <k...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    szybkiego
    > netu za np 50zl za m-c a nie ponad 30gr za impuls!

    Czyli my o tym samym. Bo ja akurat administruję prywatną kamienicą i miałam
    do czynienia z instalatorami, którzy uważali że biały peszel w secesyjnej
    klatce schodowej nie szpeci a luźno dyndające kable z dachu nie są
    problemem. Kamienica jest okablowana siecią internetową ale kosztowało mnie
    to dużo dyskusji i nerw a operatora sporo wydatków na dostosowanie się do
    wymagań właścicieli.
    Ja mam w kamienicy 36 mieszkań i nawet jeśli 36 lokatorów chciałoby np.
    kablówkę czy internet od firmy ABC, która byłaby firmą nie spełniającą moich
    i właścicieli wymagań to bym się na to nie zgodziła. A wie Pan dlaczego? Bo
    własność prywatna jest święta i pora nauczyć się tego przed wejściem do UE.
    Właściciel może powiedzieć "Nie bo nie" i nikt nie ma prawa mu tego
    zabronić. A lokatorzy wynajęli mieszkanie dawno i umowa nie gwarantuje im
    np. internetu czy innych udogodnień, które pojawią się za kilka lat. Czy
    dlatego, że lokatorzy chcą to kamienica ma zostać przewiercona, okablowana i
    wyglądać jak choinka? A poza tym gdy cokolwiek się psuje to właściciel czy
    też jego pracownik muszą biegać i udostępniać klatki/strychy/piwnice panom
    monterom. Nic z tego. Powtórzę jeszcze raz-własność prywatna jest święta i
    proszę to uszanować a nie próbować zdobywać glejty. To nic Panu nie
    da-najwyżej sprawę w sądzie o naruszenie cudzej własności.
    Pozdrawiam
    Wiewióra

  • 13. Data: 2002-09-17 05:43:57
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

> [...]
    > proszę to uszanować a nie próbować zdobywać glejty. To nic Panu nie
    > da-najwyżej sprawę w sądzie o naruszenie cudzej własności.

    Polecam uwadze Art 97 ust 5 Ustawy Prawo Telekomunikacyjne oraz art. 684
    KC.

    Wlasnosc wlasnoscia ale wynajmujacy ma pewne zobowiazania wzgledem
    najemcow, jako zarzadca powinnas o tym wiedziec.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 14. Data: 2002-09-18 22:28:27
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Olszewski" <r...@p...pl-nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wlasnosc wlasnoscia ale wynajmujacy ma pewne zobowiazania wzgledem
    > najemcow, jako zarzadca powinnas o tym wiedziec.

    Oczywiście, że znam te przepisy ale nawet tam postanowiono, iż instalacje
    nie mogą uniemożliwiać "racjonalnego korzystania z nieruchomości". Czyli ja
    nadal obstaję przy swoim. Jeśli nieruchomość jest np.okablowana przez TP SA
    to najemcy mają dostęp do telefonów i do internetu. I teraz gdy pojawi się
    np. 10 operatorów internetu i 5 operatorów telefonii przewodowej to
    właściciel musi ich wszystkich wpuścić, bo lokatorzy sobie tego zażyczą?
    Jest to nieracjonalne - piętnaście nowych kabli, piętnaście ekip monterskich
    itd. Najemcy nie są pozbawieni możliwości korzystania ze zdobyczy techniki
    ale nikt nie ma prawa żądać od właściciela, by wpuścił każdego operatora
    publicznego, który się do niego zgłosi i pozwolił zdewastować swoją
    własność. Jest to nieracjonalne.
    Na szczęście w Uni prawo własności jest bardziej przestrzegane więc może i
    do nas kiedyś dotrą te prawa i przepisy.
    Żyję tą nadzieją.

    Wiewióra

  • 15. Data: 2002-09-19 06:52:43
    Od: Leszek Olszewski <r...@p...pl-nospam>

> [...]
    > Na szczęście w Uni prawo własności jest bardziej przestrzegane więc może i
    > do nas kiedyś dotrą te prawa i przepisy.

    Musisz wpuscic kazdego operatora publicznego ktory sie do ciebie zglosi
    i wyrazi taka chec, pod warunkiem ze instaluje przylacze dla ktoregos z
    najemcow. Moze ci sie to nie podobac, ale tak wlasnie jest i co wiecej,
    zapis ten powstal na podstawie zalecen unijnych wiec jesli wejdziemy do
    UE zmieni sie tylko to, ze bedzie bardziej egzekwowany a operatorow
    publicznych bedzie wiecej.

    Przygotuj sie psychicznie, bo widze ze denerwuje cie ta sytuacja.

    Leszek

    --
    http://www.google.com
    Search before you ask.

  • 16. Data: 2002-09-19 10:21:17
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > publicznych bedzie wiecej.
    >
    > Przygotuj sie psychicznie, bo widze ze denerwuje cie ta sytuacja.

    To niech się najemcy przygotują. Każdą umowę najmu można wypowiedzieć. Jeśli
    najemcy nie odpowiada lokal i warunki proponowane przez wynajmującego to
    może lokal zmienić.
    Podczas remontu biur zostały położone i ukryte wszystkie niezbędne media.
    Albo ktoś będzie z nich korzystał albo musi poszukać lokalu z innymi
    operatorami. Dla nas to nie problem a o własności decyduje właściciel.

    Wiewióra

  • 17. Data: 2002-09-20 20:47:48
    Od: "krzyh" <k...@e...pl>

> [...]
    > Albo ktoś będzie z nich korzystał albo musi poszukać lokalu z innymi
    > operatorami. Dla nas to nie problem a o własności decyduje właściciel.

    Takie podejscie uniemozliwia zdrowa konkurencje :(
    gdyby wiecej Polakow tak postepowalo to nadal internet dzieki TPSA byl by
    usluga dla wybranych (bogatych)
    a na dostanie telefonu czekalo by sie wiele wiele lat.
    Takie obrazki przypominaja mi socjalizm czyzby jakies nalecialosci?
    Z drugiej jednak strony obrona swojej prywaty przeczy temu utrojowi hmm cos
    tu nie gra.

    A jak chodzi o organizacje mediow w budynku i wpuszczaniu wielu operatorow
    to gdy wszystkie media beda schodzily sie centralnie do jednego miejsca nie
    bedzie koniecznosci ich prowadzenia a jedynie dolaczenia odp przewodu do odp
    operatora.
    krzyh