    Subject: Re: okiełznac koguta
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Thu, 6 Jun 2019 19:55:36 +0200

    W dniu 06.06.2019 o 15:09, Olin pisze:
    > wyborcza.pl/7,75399,24869496,uciszyc-koguta-i-zaby-a
    -moze-odglosy-wiejskie-z-francuskiej.html

    > "Corinne Fesseau mieszka w Saint-Pierre d'Oléron na wyspie Oléron u
    > atlantyckich wybrzeży Francji. Jej kogut Maurycy stał się centralną
    > postacią głośnego sporu sądowego.
    >
    > Trybunał w Rochefort musi rozstrzygnąć, czy ma on prawo piać już od godz.
    > 6.30,
    (...)
    > Nie jest to pierwsza sprawa tego typu. Letnicy z innego regionu Francji
    > poszli do sądu, by uzyskać nakaz przesunięcia na późniejszą godzinę bicia
    > miejscowych dzwonów kościelnych. Te bowiem nie pozwalały im się wyspać.

    I gdzie tu sprawa tego samego typu? Co wspólnego z pianiem koguta mają
    dzwony kościelne, które człowiek może po prostu wyłączyć?
    Ludziom już kompletnie odwala.

    (...)
    > Mer Gajac pisze również, że na wsi czasem brzydko pachnie i bywa
    > hałaśliwie. A to krowa zamuczy, a to osioł zaryczy, a to baran zabeczy, a
    > to pies zaszczeka, a to kogut zapieje, a to ptaszki zaświergolą, a to
    > traktor przejedzie, a to dzwon zabije...

    Ale, do kulsona jasnego, to nie dzwon sam z siebie zabije, tylko ktoś
    celowo w ten dzwon zabije.
    Zestawianie dzwona z ryczeniem osła to jakieś kuriozum.

    > Bruno Dionis du Séjour domaga się więc, by zaliczyć te wiejskie odgłosy do
    > dziedzictwa narodowego.

    Nosz ja pierdolę... dzwon jest wiejskim odgłosem?
    Jedną z przyczyn uciekania ludzi ze wsi do miast, to jest właśnie
    napierdalanie bez umiaru dzwonami przez klechów.

    > Wtedy będą prawnie chronione i już nikt nie będzie
    > mógł wytaczać im procesów.

    Napierdalanie dzwonami prawnie chronione... Tego nawet Monty Python
    lepiej by nie wymyślił.

    A najlepsze w tym wszystkim jest to, że jak się zmieni dominująca
    religia i zawodzenie z wieży o świcie zacznie być prawnie chronione, to
    najgłośniej będą protestować wyznawcy religii konkurencyjnej,
    dominującej obecnie, którzy chcą chronić prawnie napierdalanie dzwonami.

    Pozdrawiam
    Piotr