  • Data: 2003-08-10 21:56:40
    Temat: Re: okazanie na podstawie dowodu osobistego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | jaka wartosc prawna ma okazanie swiadkowi kartki z 5 fotografiami
    | skserowanymi z dowodow osobistych kilku osob, w celu wylonienia przez
    | swiadka osoby, ktora to wg niego popelnila wykroczenie drogowe (IV 2002)?
    | dodam, iz sedzina potraktowala fakt rozpoznania obwinionego przez
    | swiadka jako przewazajacy argument przeciw obwinionemu.

    Spora. Taka czynnosc nazywa sie okazaniem i mozna ja jak najbardziej
    przeprowadzic poprzez okazanie wizerunku. Tka co do zasady, bo nie piszesz
    nic o szczegulach sparwy, wiec trudno mi sie jest odniesc konkretów.

    | ps fotografie sa conajmniej 3 lata starsze niz osoby w momencie
    | okazania, sa rozniez bardzo nieczytelne z powodu kiepskiego ksera.

    No to pewnie móglby byc problem, gdyby nie rozpoznal. Jak rozpoznal, to
    fakt, ze zdjecia byly ewentualnie malo czytelne lub stare ma niewielkie
    znaczenie. W odniesieniu do Twojej osoby, to pewnie sie siele nie zmieniles.
    W odniesieniu do pozostalych osób, to zupelnie bez znaczenia, jak one w tej
    chwili wygladaja. Zdjecia pozostalych osób moga byc równie dobrze sprzed 100
    lat.