  • Data: 2004-06-08 08:30:31
    Temat: Re: ogrodzenie działki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Jun 2004, for. wrote:

    >+ Z tego co ja wiem... ogrodzenie trwałe ( np. murek betonowy do wys.
    >+ 60 cm) możesz sobie postawić bez zgody sąsiada : W GRANICY, nie
    >+ musisz si.ę odsuwać, ani pytać

    ...no "ładny kfiatek".

    To jak kogoś stać mógłby uziemić bieniejszego sąsiada stawiając
    drogi w konserwacji płot - jak ogrodzenie "stoi" w granicy to
    obowiązek konserwacji spoczywa na właścicielach przylegających
    działek (art. 154 KC).

    >+ ale zaczekaj, może jeaszcze ktoś inny
    >+ się wypowie i poszukaj w prawie budowlanym.

    ...to nie jest tak dobrze żeby *tylko* prawo budowlane regulowało
    różne sprawy :) To co piszesz: "nie musisz się odsuwać" ma dwie
    wady w *praktycznych* zastosowaniach:
    - o ile "podpórką" (murkiem, słupkami, betonym oblewającym podziemną
    część słupków) nie wejdziesz na gruint sąsiada
    - umiesz (w celu konserwacji lub naprawy) położyć płot na własnej
    działce nie wchodząc przy tym na jegu grunt...

    Sąsiad *też* ma prawo postawić "od swojej strony płot" - równie
    blisko granicy jak ty :], chyba nie chcesz mu tego zabronić ? ;>

    pozdrowienia, Gotfryd