    From: Andrzej <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oficyna a wspólnota
    Date: Sat, 8 Jun 2002 10:30:57 +0000 (UTC)

    Fri, 7 Jun 2002 21:04:20 +0200, Gotfryd Smolik - tak się wyraził(a):

    > Tak.

    > Bez znaczenia. Ważne co jest "wspólnotą" - jeśli owa oficyna
    > jest częścią obiektu budowlanego - to nie ma odwołania.
    > A może nawet nie być (osobnym budynkiem) - np. w spółdzielniach
    > ("częsciowych", tj. z wyodrębnionymi lokalami) to AFAIK jest reguła ;)
    > [...]

    W takim razie dobrze byłoby widzieć co jest kryterium decydującym
    o prznależności części budynku do nieruchomości wspólnej?
    Czy wiesz może?
    Musi być jakieś

    > Jeśli tak jest - to sprawa jest oczywista (IMO).

    Więc musze to sprawdzić

    > Skoro ów właściciel lokalu będzie płacił również za remont
    > dachu nad twoją głową (dosłownie), to i w kwestii malowania
    > należy go spytać :)

    Osbiście uważam to za bezsens, w tej konkretnej sytuacji.
    Ani dach nie jest wspólny (nasz dom jest przyklejopny ale niższy)
    ani klatka schodowa.
    Wspólna jest jedynie brama wejściowa i tu powininna być określona
    częśc udziału w nieruchomości wspólnej
    No i wspólny jest nr domu ;)

    I nie mogę uwierzyć że tak to działa.
    Np.
    Osiedle budynek 4 piony po 11 pięter
    Wykupione jedno mieszkanie.
    W jednym pionie wymieniają drzwi z windy.
    I co to obchodzi pozostałe?

    MOże są sytuacje w jakich ten tok rozumowania się nie sprawdzi?