  • 1. Data: 2002-06-07 18:22:29
    Temat: oficyna a wspólnota
    Od: Andrzej <a...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jest taka sytuacja.
    Mieszkam w oficynie.
    Czy jest możliwe że ZBK uzależnia malowanie klatki schodowej
    w oficynie od zebrania się wspólnoty w budynku "głównym"?
    (wyodrębniono tam jeden lokal)
    Przecież to dwie różne klatki schodowe, osobne wejście do domu.
    Przechodzę jedynie przez bramę budynku "głównego" aby wejść do
    swojej klatki schodowej
    Fizycznie są one ze sobą połaczone ale to chyba nie ma znaczenia.
    Czy ma tu znaczenie czy w umowie o własności tego wyodrębnionego
    lokalu określono mu udział w częsci mojej klatki schodowej?
    Czy taka sytuacja jest możliwa?
    Może ktos spotkał się z podobnym problemem

  • 2. Data: 2002-06-07 19:04:20
    Temat: Re: oficyna a wspólnota
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Andrzej wrote:

> [...]
    >+ Czy jest możliwe że ZBK uzależnia malowanie klatki schodowej
    >+ w oficynie od zebrania się wspólnoty w budynku "głównym"?

    Tak.

    >+ Przecież to dwie różne klatki schodowe, osobne wejście do domu.

    Bez znaczenia. Ważne co jest "wspólnotą" - jeśli owa oficyna
    jest częścią obiektu budowlanego - to nie ma odwołania.
    A może nawet nie być (osobnym budynkiem) - np. w spółdzielniach
    ("częsciowych", tj. z wyodrębnionymi lokalami) to AFAIK jest reguła ;)
    [...]
    >+ Czy ma tu znaczenie czy w umowie o własności tego wyodrębnionego
    >+ lokalu określono mu udział w częsci mojej klatki schodowej?

    Jeśli tak jest - to sprawa jest oczywista (IMO).
    Skoro ów właściciel lokalu będzie płacił również za remont
    dachu nad twoją głową (dosłownie), to i w kwestii malowania
    należy go spytać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-08 10:30:57
    Od: Andrzej <a...@p...onet.pl>

    Fri, 7 Jun 2002 21:04:20 +0200, Gotfryd Smolik - tak się wyraził(a):

> [...]
    > A może nawet nie być (osobnym budynkiem) - np. w spółdzielniach
    > ("częsciowych", tj. z wyodrębnionymi lokalami) to AFAIK jest reguła ;)

    W takim razie dobrze byłoby widzieć co jest kryterium decydującym
    o prznależności części budynku do nieruchomości wspólnej?
    Czy wiesz może?
    Musi być jakieś

    > Jeśli tak jest - to sprawa jest oczywista (IMO).

    Więc musze to sprawdzić

    > Skoro ów właściciel lokalu będzie płacił również za remont
    > dachu nad twoją głową (dosłownie), to i w kwestii malowania
    > należy go spytać :)

    Osbiście uważam to za bezsens, w tej konkretnej sytuacji.
    Ani dach nie jest wspólny (nasz dom jest przyklejopny ale niższy)
    ani klatka schodowa.
    Wspólna jest jedynie brama wejściowa i tu powininna być określona
    częśc udziału w nieruchomości wspólnej
    No i wspólny jest nr domu ;)

    I nie mogę uwierzyć że tak to działa.
    Np.
    Osiedle budynek 4 piony po 11 pięter
    Wykupione jedno mieszkanie.
    W jednym pionie wymieniają drzwi z windy.
    I co to obchodzi pozostałe?

    MOże są sytuacje w jakich ten tok rozumowania się nie sprawdzi?