  • 11. Data: 2009-12-28 22:37:58
    Temat: Re: odwołanie o odmownej decyzji wypłaty odszkodowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hhb36g$731$1@news.onet.pl...

    > Wstępny projekt pisma, napisanego dzięki Waszym postom.
    > http://img31.imageshack.us/img31/149/wniosek.png
    > Co byście w nim zmienili?

    Trochę namotane przy końcu. Pismo kierujesz do Ubezpieczyciela, od któego
    żądasz wypłaty odszkodowania. No to czemu to Zarząd Dróg miałby mieć regres
    w stosunku do wykonawcy? Raczej ów ubezpeiczyciel w takim wypadku ma.

  • 12. Data: 2009-12-28 23:54:48
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    > żądasz wypłaty odszkodowania. No to czemu to Zarząd Dróg miałby mieć
    > regres w stosunku do wykonawcy? Raczej ów ubezpeiczyciel w takim wypadku

    a nie jest tak, że to ZD jest stroną z PEBEXEM a nie Ubezpieczyciel? ->
    Czyli Ubezpieczyciel nie moze miec regresu?

    Tak to rozumuje, ale jak błędnie poprawcie mnie:-)

    ---
    uciu

  • 13. Data: 2009-12-28 23:57:25
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale to pewnie nie było w obrębie drogi. Tu wykonawca oczywiście
    > odpowiada też, ale nie wyłączę to odpowiedzialności zarządca drogi,
    > który ma ewentualnie zwrotny roszczenie. Stąd mój upór, by się jednak
    > zarządca trzymać, bo wóczas większa szansa będzie na odzyskanie.

    To były roboty polegające na łataniu dziur na drodze publicznej.
    Uważałem, że w tej sprawie nie mogę się przyczepić do zarządcy, ponieważ
    to nie on zawinił. Wręcz przeciwnie - dołożył należytej staranności,
    skoro dostrzegł potrzebę remontu i zlecił go profesjonaliście. Doszło
    więc do ekskulpacji i tym samym wyłączenia odpowiedzialności.
    Pełnomocnik ubezpieczyciela konsekwentnie twierdził, że zarządca zawsze
    odpowiada za szkody powstałe na drodze publicznej, ale przecież to nie
    prawda, bo taka odpowiedzialność nie jest oparta on na zasadzie ryzyka,
    tylko winy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 14. Data: 2009-12-29 00:15:09
    Od: kuba <p...@o...pl>

    uciu pisze:

    > Wstępny projekt pisma, napisanego dzięki Waszym postom.
    > http://img31.imageshack.us/img31/149/wniosek.png
    >
    > Co byście w nim zmienili?

    To, że nie jesteś stroną umowy z PEBEX-em nie ma znaczenia, bo przecież
    ewentualne roszczenie kierowałbyś do nich z deliktu, a nie z tytułu
    nienależytego wykonania zobowiązania.

    Co do tego regresu:
    Art. 828. § 1. Jeżeli nie umówiono się inaczej, z dniem zapłaty
    odszkodowania przez ubezpieczyciela roszczenie ubezpieczającego
    przeciwko osobie trzeciej odpowiedzialnej za szkodę przechodzi z mocy
    prawa na ubezpieczyciela do wysokości zapłaconego odszkodowania.
    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 15. Data: 2009-12-29 00:17:19
    Od: kuba <p...@o...pl>

    uciu pisze:
    p://img31.imageshack.us/img31/149/wniosek.png

    > Co byście w nim zmienili?

    Aha, i jeszcze jedno. Wyrażenie "obciążę kosztami postępowania jest bez
    sensu", bo o tym, kto poniesie koszty decyduje sąd;)

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 16. Data: 2009-12-29 10:59:24
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl>

    On 29 Gru, 00:57, kuba <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > odpowiada za szkody powstałe na drodze publicznej, ale przecież to nie
    > prawda, bo taka odpowiedzialność nie jest oparta on na zasadzie ryzyka,

    Twoja sprawą nie jest szukanie kto co komu zlecił. Czyja jest droga w
    danym momencie ten jest winien i do niego powinieneś kierować swoje
    pretensje.
    W załączonym piśmie prosisz o ponowne rozpatrzenie. Tutaj powinno być
    wezwanie do zapłaty w którym powinno być: komu, ile, za co i w jakim
    terminie należy zapłacić. I koniecznie podać numer rachunku. Oni
    korespondują aby zyskać na czasie i Ciebie zniechęcić. Nie interesuje
    Ciebie kto łatał dziury i po co je łatał. Musisz rozpocząć działania,
    które będą potem miały jakiś skutek w sądzie. W międzyczasie zbieraj
    dowody typu: nowe felgi opony, koszt holowania, koszt założenia
    tychże, koszty dojazdów w tym czasie jak samochód był niesprawny:
    taksówki, umowy użyczenia i w ogóle wszystkie koszty związane z tym,
    zdarzeniem. I nie masie co patyczkować. Nikt nie może Ci zmniejszyć
    komfortu życia przez swoje niedbalstwo. Winien za to musi zabulić ale
    musi wiedzieć ile!!!!!

    Potem ew. skorzystaj z mediatora. To bardzo pożyteczny człowiek. W
    krajach cywilizowanych 80% sporów kończy się ugodą ( nas zaledwie
    0,6%). Z czego to wynika? Tam ludzie wiedzą że należy im się zadość
    uczynienie i potrafią je wycenić na odpowiednio wysokim poziomie.
    Wiedzą tez jakie są koszty związane z sądowym rozpatrzeniem sprawy.
    Weź tutaj pod uwagę ile w Twoim wypadku winni mogą zabulić: koszty
    twoje+koszt biegłego sądowego a czasem dwóch niezależnych (3-4 tys.)
    +koszty zastępstwa procesowego+koszty sądowe. Komu to się opłaca?
    Czasem samochód nie jest tego wart. Pamiętaj też aby mieć tą notatkę
    policyjną a przynajmniej wiedz gdzie i pod jakim numerem się znajduje.
    Życzę powodzenia!

  • 17. Data: 2009-12-29 11:08:09
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl>

    Dopiero teraz zauważyłem, że zgodziłeś się na wycenę i tym samym
    podpisałeś cyrograf. Teraz nie możesz nic dorzucić a przecież Twoje
    szkody to nie tylko koło. Amerykanin kupiłby za te koła jaki taki
    samochód.
    Niestety nie wiem co tam podpisałeś i na co się zgodziłeś. I to jest w
    tej chwili najważniejsze. Bez tej wiedzy nie da się czegokolwiek
    doradzić.
    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2009-12-29 11:10:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-29 12:08, tokaj1 pisze:

> [...]
    > podpisałeś cyrograf. Teraz nie możesz nic dorzucić a przecież Twoje
    > szkody to nie tylko koło. Amerykanin kupiłby za te koła jaki taki

    Wskażesz jakiś link potwierdzający taką tezę?

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-12-29 11:57:47
    Od: tokaj1 <t...@p...onet.pl>

    > Wska esz jaki link potwierdzaj cy tak tez ?
    >
    > --
    > spp

    Podsunięcie cyrografu do podpisania to jest klasyczne zachowanie firm
    ubezpieczeniowych bazujących na naszej niewiedzy. Niestety zamyka to
    drogę do wyższych roszczeń. Jeżeli się podpisało pod słowem "nigdy" to
    co tu więcej można zdziałać? Chyba, że w dół.
    Przy okazji lubią to ciągnąć w nieskończoność, bo komu chce się
    płacić. Przy okazji podają nam jakieś terminy do podejmowania decyzji.
    Można by powiedzieć, że sami tworzą swoje prawo na swój użytek.
    A w gruncie rzeczy prawo jest przeważnie po naszej stronie. Kiedy
    widzą, że jest inaczej to się nie patyczkują tylko kierują sprawę do
    prokuratury o wyłudzenie. Bo to ich nic nie kosztuje.
    Pamiętaj! Firma ubezpieczeniowa jest instytucja finansową a nie
    dobroczynną!

    A linka rozwiązującego Twój problem niestety nie podam bo każda sprawa
    jest inna.

  • 20. Data: 2009-12-29 13:02:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-29 12:57, tokaj1 pisze:

> [...]

    Mnie interesuje wiarygodny link do opisu jak za zepsute koło można
    dostać samochód.

    --
    app