  • Data: 2005-03-15 14:07:41
    Temat: Re: odszkodowanie z Warty
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx> szukaj wiadomości tego autora

    *sonia* wrote in <news:d16ec8$hid$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Miałam szkodę komunikacyjną.Sprawcą był człowiek ubezpieczony w Warcie.W

    wyrazy współczucia - podwójne nieszczescie: szkoda i do tego sprawca z
    OC w warta. ;)

    > warcie odmawiają mi naprawy z OC w 100% pokrywającej szkodę.Tzn: twierdzą że
    > mogę naprawić auto(a moje auto to 3-letni Matiz) używając części starych i
    > to w ich warsztatach.Naprawiając auto w autoryzowanym punkcie muszę od

    nie mają prawa żądać naprawy tam gdzie im sie podoba bo nie masz
    obowiązku szukać najtańszego warsztatu i masz prawo naprawić w
    autoryzowanym danej marki (było jakieś orzeczenie Sądu najwyższego ale
    nie pamietam numerków).

    Co do czesci starych to mów że oni mają obowiązek naprawienia szkody
    której by nie było gdyby ich klient w ciebie nie wjechał.

    > nowych części uzytych do naprawy zapłacić amortyzację.Czy to jest zgodne z
    > prawem??Od naprawy na 3000 zł może to wynieść nawetr 30%!!1 Czy skoro ja nie

    Zawsze pytaj: proszę o podstawę prawną, nazwisko rozmówcy zapisz. To
    są ściemniacze. Jak ich zacząlem opierdalać to i dałem im do
    zrozumienia że znam ich gierki to sie sprawa szybko załatwiła -
    szukają jeleni. Najlepiej znajdz zakład rozliczający się z wartą
    bezgotówkowo i nie podpisuj papierków że nie masz wiecej roszczeń bo w
    czasie naprawy mogą wyjsć rzeczy których nie widać od razu (lub ich
    rzeczoznawca nie chciał zobaczyć)

    > byłam sprawcą wypadku to muszę jeszcze dop.łacać do naprawy swego auta?? Dla
    > mnie jest to wiesza częśc miesięcznych zarobków

    Przypomnij im że w prawie jest coś o doprowadzeniu rzeczy do stanu
    sprzed szkody. Możesz iśc im na reke w jednym. Użyć do naprawy częsci
    zamiennych nieorginalnych (generyków) ale nie firmy 'krzak' (ci co
    robią je dla producentów samochodów sprzedają także czesto pod własną
    marką).

    Możesz też żądać odszkodowania za utratę wartości samochodu - bo teraz
    jest powypadkowy. itd, itd bądź bezczelna - jak zobaczą że nie
    odpuscisz im to moze dla swietego spokoju uznaja. Suma ubezpieczenia
    na OC jest chyba 200 000 Euro wiec i tak oszczedzają.

    BTW. Możesz też powiedzieć że po tym wypadku zaczyna cię np. szyja
    boleć. ;)))

    --
    Wiedza jest łaskawa - ochrania ludzi przed myśleniem