  • From: "wygodny" <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie - od policji czy od prokuratury ?
    Date: Wed, 27 Apr 2005 14:52:17 +0200

    > Po pierwsze nalezalo by uzyskac stwierdzenie, ze w tym wypadku naruszono
    > prawo. A wiec zlozyc skarge i poczekac na wynik postepowania.

    Dziekuje za wskazanie kierunku i kolejnosci postepowania,
    czyli najpierw skarga a potem wniosek o odszkodowanie lub pozew cywilny,

    > Moje zdziwienie budzi okres 6 lat. Tak d?ugo prowadzono post?powanie?
    > Co? mi si? to ma?o wiarygodne wydaje. Je?li nawet by?a konieczna jaka?
    > skomplikowana ekspertyza, to nieprawdopodobne jest, by tak d?ugo j?
    > opracowywano. Tak wi?c podejrzewam, ?e istnieje jaka? inna przyczyna w
    > zw?oce.

    jak narazie wszyscy sie dziwia jak moglo dojsc do takiej sytuacji,
    dlugi okres wynika z tego ze sledztwo zostalo szybko zawieszone
    i dopiero po 6 latach w trakcie porzadkowania akt wrocono do sprawy,
    postanowiono ja zakonczyc i zwrocic zbedne dla sledztwa dowody,
    w tym momencie zaczely wychodzic bledy proceduralne i okazalo sie
    ze czynnosci policji nie byly zatwierdzone przez prokurature w kwestii
    przeszukania oraz dowodow,
    w ten sposob wyrzadzono szkode wlascicielowi zatrzymanych rzeczy,
    wartosc ich byla w momencie zatrzymania wielokrotnie wyzsza niz
    obecnie,
    oraz wielokrotnie przewyzszala ewentualne roszczenia w sprawie jaka
    byla prowadzona,

    zastanawiam sie teraz czy skarge opierac o art. 227 kpk i liczyc
    na korzystna ocene ze dlugotrwale zatrzymanie i strata byly niewspolmierne
    do wagi wystepku,
    czy opierac sie na popelnionych oczywistych bledach formalnych z
    ktorych wynika ze samo zatrzymanie rzeczy bylo niezgodne z prawem (art. 217
    § 3.kpk),
    a wlasciwie nie zwrocenie ich niezwlocznie (Art. 230. § 1.) i napisac skarge
    ze
    nie zostala wydana decyzja w sprawie przeszukania i zatrzymania dowodow
    rzeczowych ?

    kolejna sprawa to wysokosc odszkodowania,
    czy mozna dochodzic tylko do wysokosci utraconej wartosci rynkowej ?
    czy moze jeszcze ewentualnej utraty zysku lub czegos tam jeszcze ?
    sama utracona wartosc rynkowa to ponad 10tys.zl (tak na oko :)

    pozdrawiam,
    OPTY