    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie - od policji czy od prokuratury ?
    Date: Tue, 26 Apr 2005 18:50:28 +0200

    Użytkownik "opty" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:0h9s619tp1ln05uueamcfll0rjbi98a7pt@4ax.com...

    Po pierwsze należało by uzyskać stwierdzenie, że w tym wypadku naruszono
    prawo. A więc złożyć skargę i poczekać na wynik postępowania. Skoro
    postępowanie prowadziła Policja, to najrozsądniej wydaje mi się złożyć
    skargę do tej jednostki, której policjant prowadził postępowanie.

    Po uzyskaniu potwierdzenia, ze naruszono prawo można domagać się
    odszkodowania. Osoba zobowiązana powinna wynikać z wyniku postępowania.
    Bo z Twojego opisu, to niby wynika, ze winę ponosi policjant. Ale być
    może jest coś, o czym nie wiesz, albo czegoś nie dostrzegłeś.

    Moje zdziwienie budzi okres 6 lat. Tak długo prowadzono postępowanie?
    Coś mi się to mało wiarygodne wydaje. Jeśli nawet była konieczna jakaś
    skomplikowana ekspertyza, to nieprawdopodobne jest, by tak długo ją
    opracowywano. Tak więc podejrzewam, że istnieje jakaś inna przyczyna w
    zwłoce.