  • Data: 2014-01-23 23:55:49
    Temat: Re: odszkodowanie od dłużnika na rzecz poręczycieli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:lbrnm4$2n0$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie widzę podstaw do żądania czegoś za szkodę. Wszak poręczając świadomie
    > godzimy się na możliwość zapłaty i jest to nasze normalne zobowiązanie
    > wekslowe, musimy je zatem uwzględniać w swoich planach finansowych.

    Nie zgodzę się z Twoją konstatacją. Co do zasady idąc przykładowo
    chodnikiem możemy przewidzieć, że się wywalimy, bo bedzie na nim ślisko, a
    przecież jak dotąd nikt nie podnosił zarzutu, jakobym stało to na
    przeszkodzie występowaniu o roszczenia odszkodowawcze. Większość szkód da
    się sobie wyobrazić albo przewidzieć. Problemem może być tu brak możliwości
    zapobieżenia.