  • 1. Data: 2005-09-21 12:37:28
    Temat: odszkodowania a komentarze na stronie internetowej
    Od: "ikstrade" <i...@u...tlen.pl>

    Witam,

    wraz ze znajomym prowadzimy internetowa strone informacyjna - "portal"
    naszego miasta. Nie jestesmy zwiazani z zadnym urzedem czy tez organizacja.
    Otrzymalismy prosbe (droga mejlowa) o podanie danych osobowych osob
    administrujacych strona poniewaz: "Treści zawarte jako komentarz do
    informacji na temat prywatyzacji TUTAJ FIRMA. naruszają dobre imię firmy i
    osób nią kierujących. Stąd też firma wystąpi o odszkodowanie tak do
    administratora jak i do osób zamieszczających komentarze."

    Na naszej stronie publikujemy zgodnie z prawem prasowym - jedynie informacje
    ukazujace sie w prasie podajac oczywiscie zrodlo.

    Pod kazdym artykulem zamieszczona jest informacja nastepujacej tresci:
    "Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za ich
    treść.".

    W zwiazku z tym mam pytanie czy cos nam grozi (z tytulu obowiazujacego
    prawa) jesli chodzi o tresc komentarzy.

    Nasze rozumowanie jest nastepujace - konstytucja daje niepodwazalne prawo do
    swobodnej wypowiedzi kazdej jednostce. Jako wlasciciele strony nie mozemy
    brac odpowiedzialnosci za wypowiedzi osob postronnych (kazdy moze zamiescic
    wlasny komentarz na stronie). Czy jest ono prawidlowe?

    pozdrawiam i prosze o opinie na ten temat oraz ewentualne odnosniki :)

  • 2. Data: 2005-09-21 12:48:08
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pod kazdym artykulem zamieszczona jest informacja nastepujacej tresci:
    > "Komentarze są własnością ich twórców. Nie ponosimy odpowiedzialności za
    > ich treść.".

    odpowiada ten co napisal, wy nawet w takim przypadku usunac nie mozecie bo
    to podapad pod
    niszczenie dowodow. A danych nie mozecie byle menelestwu podac, jak juz to
    policji albo komus w tym rodzaju

> [...]
    > mozemy brac odpowiedzialnosci za wypowiedzi osob postronnych (kazdy moze
    > zamiescic wlasny komentarz na stronie). Czy jest ono prawidlowe?

    nie dotyczy to pomowien czy obrazania. A tu chyba z pomowieniem mamy do
    czynienia (art 212 kk)

    P.

  • 3. Data: 2005-09-21 12:57:43
    Od: "ikstrade" <i...@u...tlen.pl>

    > nie dotyczy to pomowien czy obrazania. A tu chyba z pomowieniem mamy do
    > czynienia (art 212 kk)

    Mam rozumiec ze bedac wlascicielami strony - jestesmy wspolnikami osob
    piszacych komentarze - w kazdej sprawie o pomowienie lub obrazenie?

    Troche takie rozumowanie mnie przeraza ;)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-21 13:19:47
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "ikstrade" <i...@u...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Mam rozumiec ze bedac wlascicielami strony - jestesmy wspolnikami osob
    > piszacych komentarze - w kazdej sprawie o pomowienie lub obrazenie?
    >
    > Troche takie rozumowanie mnie przeraza ;)

    Prawo prasowe ma takze swoje ograniczenia , daj do gazety ogloszenie ze
    jakis "Kaczor" albo inny z tych co ukradli ksiezyc ..... jest ci winien 100
    tys zlotych i szukasz firmy ktora zajmie sie windykacja :)))

    J.

  • 5. Data: 2005-09-21 14:39:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mam rozumiec ze bedac wlascicielami strony - jestesmy wspolnikami osob
    > piszacych komentarze - w kazdej sprawie o pomowienie lub obrazenie?
    >
    > Troche takie rozumowanie mnie przeraza ;)

    tyle ze z pomoca mamy do czynienia jezlei umozliwiamy w !|zamiarze|! aby ta
    osoba dokonala czynu zabronionego
    (tu obraza czy pomowienie), najlepiej odpowiednio napisac regulamin oraz
    wmiare mozliwosci blokowac usytkownikow ale nigdy
    nie kasowac takich postow!

    P.