  • 1. Data: 2011-07-12 20:39:01
    Temat: odstapienie od umowy przedwstepnej z winy klienta
    Od: "Marian" <s...@o...pl>

    Witam,

    Podpisałem z deweloperem umowe przedwstepna zakupu mieszkania. Byc moze z
    roznych przyczyn bede musial odstapic od tej umowy. Odstapienie nastapi w takim
    wypadku oczywiscie z mojej winy, godze sie na przepadniecie zaplaconego przeze
    mnie zadatku na rzecz dewelopera. Czy deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie
    jakis odszkodowan czy innych oplat?

  • 2. Data: 2011-07-12 21:42:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Marian

    > Czy
    > deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie jakis odszkodowan czy innych
    > oplat?

    A co na ten temat stanowi umowa, którą podpisałeś?

  • 3. Data: 2011-07-12 22:42:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/12/2011 3:39 PM, Marian wrote:
> [...]
    > mnie zadatku na rzecz dewelopera. Czy deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie

    tyle ile sobie zapisaliscie w umowie.

  • 4. Data: 2011-07-12 22:53:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jul 2011, Marian wrote:

    > Witam,
    >
    > Podpisałem z deweloperem umowe przedwstepna zakupu mieszkania.

    Taki szczegół czy notarialnie czy nienotarialnie uważasz za
    niewarty wzmianki?

    > Czy deweloper moze de mnie jeszcze domagac sie
    > jakis odszkodowan czy innych oplat?

    Już "to" Ci napisał.
    Jak jeszcze do tego notarialnie i bezwarunkowo, to może Cię zmusić
    do zakupu tego mieszkania.
    Razem z pełnym obciążeniem hipoteki (na wypadek jakbyś dziwił
    się, że również w wersji kiedy nie masz z czego płacić: weźmie
    tyle ile może, reszta na hipotekę).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-07-14 09:30:53
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    > Jak jeszcze do tego notarialnie i bezwarunkowo, to może Cię zmusić
    > do zakupu tego mieszkania.

    Ale nie w przypadku odstąpienia od umowy.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2011-07-14 09:46:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2011 11:30), .B:artek. wrote:

    > Ale nie w przypadku odstąpienia od umowy.

    Mógłbyś rozwinąć?

    p. m.

  • 7. Data: 2011-07-14 09:58:33
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-07-2011 11:46, mvoicem pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć?

    Jeżeli nastąpi skuteczne odstąpienie od umowy deweloperskiej, co tutaj
    określane jest mianem przedwstępnej, druga strona - deweloper - nie
    będzie mógł domagać się zawarcia umowy ustanawiającej odrębną własność
    lokalu (umowy przyrzeczonej), nawet gdyby pierwsza z umów zawarta była w
    formie aktu notarialnego.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2011-07-14 10:22:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2011 11:58), .B:artek. wrote:

> [...]
    > będzie mógł domagać się zawarcia umowy ustanawiającej odrębną własność
    > lokalu (umowy przyrzeczonej), nawet gdyby pierwsza z umów zawarta była w

    Ale tylko jeżeli umowa takie coś przewiduje, prawda? A Gotfryd napisał o
    "bezwarunkowo".

    p. m.

  • 9. Data: 2011-07-14 10:27:22
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-07-2011 12:22, mvoicem pisze:
    > Ale tylko jeżeli umowa takie coś przewiduje, prawda? A Gotfryd napisał o
    > "bezwarunkowo".

    Tak, gdy umowa przewiduje odstąpienie + w przypadkach określonych przez
    KC (zwłoka dewelopera, wykonywanie budowy sprzecznie z umową itd.).

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2011-07-14 10:30:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2011 12:27), .B:artek. wrote:

    > Tak, gdy umowa przewiduje odstąpienie + w przypadkach określonych przez
    > KC (zwłoka dewelopera, wykonywanie budowy sprzecznie z umową itd.).

    Czyli niejako nie na temat :).

    p. m.