  • Data: 2007-05-29 10:13:28
    Temat: Re: odsetki karne
    Od: JS <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik dnia poniedziałek, 28 maja 2007 20:35 napisał:

    > Moim zdaniem jest to głupio zapisane. Ale uważam, że jeśli zwłoka
    > przekroczy 31 maja 2007 roku, to należą się odsetki ustawowe za okres od
    > 30 kwietnia do dnia oddania lokalu, od całej kwoty.

    Jest faktycznie. Zwłoka pewnie przekroczy ten termin, jednak chciałbym
    trochę poteoretyzować.

    Z takiego bezsensownego zapisu nie można wyciągnąć wniosku, że płacą dopiero
    jeśli zwłoka przekroczy 31 maja 2007 - bo przecież to zdanie w umowie tego
    nie mówi - jest poprostu bez sensu.

    1. Wiemy, że zapis jest bez sensu, ale co się robi w takiej sytuacji?
    Przecież nie mogę zgadywać "co autor miał na myśli", a pytanie się drugiej
    strony jest także "niepraktyczne" bo druga strona może zinterpretować umowę
    jak jej będzie wygodnie.
    2. Co robi sąd w przypadku: istnieje konflikt wokół tego zapisu(krótko: chce
    od nich wyciągnąć zapłacenie kary umownej) a zapis jest
    niejednoznaczny/bezsensowny/błędny?
    Chodzi mi o praktykę prawną - jakie rozstrzygnięcia się przyjmuje?

    --
    JS