  • 1. Data: 2002-09-11 10:13:30
    Temat: odrzucenie spadku
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Na rozprawie w postepowaniu o stwierdzenie nabycia spadku jeden z 2
    spadkobiercow odrzuca spadek. Tym samym spadek w calosci przypada drugiemu
    (bratu).
    wszystkie osoby, które według oświadczenia i przedstawionych dokumentów są
    powołane do dziedziczenia, choćby w dalszej kolejności.
    dziedziczenia, tak jakby nie dożył otwarcia spadku.

    Mateusz Dr

  • 2. Data: 2002-09-11 10:26:44
    Temat: Re: odrzucenie spadku
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Mateusz Dr praca napisa_(a):

> [...]
    > powołane do dziedziczenia, choćby w dalszej kolejności.
    > dziedziczenia, tak jakby nie dożył otwarcia spadku.

    tak jakby nie dożył otwarcia, a więc art.931 par 2 kc - "Jeżeli dziecko
    spadkodawcy nie dożyło otwarcia spadku, udział spadkowy, który by mu
    przypadał, przypada jego dzieciom w częściach równych. Przepis ten
    stosuje się odpowiednio do dalszych zstępnych."

    KG

  • 3. Data: 2002-09-11 10:29:05
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message
    > Na rozprawie w postepowaniu o stwierdzenie nabycia spadku jeden z 2
    > spadkobiercow odrzuca spadek. Tym samym spadek w calosci przypada drugiemu
    > (bratu

    NIE...
    Do dziedziczenia powolani sa usrawowi spadkobiercy odrzucajacego spadek....

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-09-11 10:40:36
    Temat: Odp: odrzucenie spadku
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aln5pc$mpi$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > NIE...
    > Do dziedziczenia powolani sa usrawowi spadkobiercy odrzucajacego

    Jesli oni stawia sie i rowniez odrzuca spadek - nastapi skutek w postaci
    obejcia calosci przez brata.

    Co dzieje sie w sytuacji gdy dalsi spadkobiercy sa niepelnoletni ?

    pozdrawiam
    MDR

    P.S. Chodzi mi praktycznie o to by jak najsprawniej przeniesc calosc spadku
    na 1 spadkobierce, bez umownego
    dzialu.

  • 5. Data: 2002-09-11 10:41:44
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Mateusz Dr praca napisa_(a):
    > Jesli oni stawia sie i rowniez odrzuca spadek - nastapi skutek w postaci
    > obejcia calosci przez brata.
    >
    > Co dzieje sie w sytuacji gdy dalsi spadkobiercy sa niepelnoletni ?

    zgoda sądu rodzinnego

  • 6. Data: 2002-09-11 11:13:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mateusz Dr praca" [...]

    > Jesli oni stawia sie i rowniez odrzuca spadek - nastapi skutek w postaci
    > obejcia calosci przez brata.
    >
    > Co dzieje sie w sytuacji gdy dalsi spadkobiercy sa niepelnoletni ?

    To zaczynaja sie schody...

    Bo jak tu wykazac, ze odrzucenie spadku lezy w interesie maloletniego ?

    > pozdrawiam
    > MDR
    >
    > P.S. Chodzi mi praktycznie o to by jak najsprawniej przeniesc calosc
    spadku
    > na 1 spadkobierce, bez umownego

    dzialu.najprosciej jest przyjac spadek i go darowac...
    nie trzeba dzielic...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-09-11 23:34:48
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > spadku
    >
    > dzialu.najprosciej jest przyjac spadek i go darowac...
    > nie trzeba dzielic...

    Ale trzeba płacić i to dwa razy /za spadek i za darowiznę/

  • 8. Data: 2002-09-12 07:03:28
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale trzeba płacić i to dwa razy /za spadek i za darowiznę/

    No coz... jesli sie nie dopilnowalo by zmarly zostawil odpowiedni
    testament...

    Mozna jeszcze przyjac spadek i za 5 lat darowac....
    bedzie 2 razy "kwotw wolna". mozna tez miec wspolwlasnosc a potem ja
    zniesc...

    Boguslaw