  • 1. Data: 2004-10-13 06:44:16
    Temat: odrolnienie działki
    Od: "żart" <z...@l...pl>

    Witam
    Bardzo proszę szanownych Grupowiczów o opinie na następujący temat.
    Powiedzmy, że ktoś kupił działkę rolną nad jeziorem i w tej chwili traktuje
    ją jako lokatę pieniędzy. Pytanie jest następujące czy gmina może odrolnić
    ją na siłę? Żeby pobierać większy podatek - w tym przypadku 20 gr za m2. Czy
    jeżeli ktoś będzie wzbraniał się przed odrolnieniem to czy później gmina
    może nie chcieć odrolnić.
    Dzięki za odpowiedzi
    pozdrawiam
    zagubiony

  • 2. Data: 2004-10-13 07:58:22
    Temat: Re: odrolnienie działki
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 08:44:16 +0200, żart <z...@l...pl> napisał:

    > Witam
    > Bardzo prosz? szanownych Grupowiczów o opinie na nast?puj?cy temat.
    > Powiedzmy, ?e kto? kupi? dzia?k? roln? nad jeziorem i w tej chwili
    > traktuje
    > j? jako lokat? pieni?dzy. Pytanie jest nast?puj?ce czy gmina mo?e
    > odrolniae
    > j? na si??? ?eby pobieraae wi?kszy podatek - w tym przypadku 20 gr za m2.
    > Czy
    > je?eli kto? b?dzie wzbrania? si? przed odrolnieniem to czy pó 1/4 niej gmina
    > mo?e nie chcieae odrolniae.

    Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę że w niektórych przypadkach na
    odrolnienie potrzebna jest zgoda ministra?

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-10-15 12:15:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    żart wrote:

> [...]
    > traktuje ją jako lokatę pieniędzy.[...] Czy
    > jeżeli ktoś będzie wzbraniał się przed odrolnieniem to czy później gmina

    Ja trochę nie na temat - skoro działkę traktujesz jako lokatę kapitału, to
    dlaczego bronisz się przed odrolnieniem? Toż gmina prezent by Ci dała, bo
    odrolnienie dla wlasnego widzmisię sporo kosztuje( przynajmniej kosztowało,
    kiedy szwagierce zachciało się odrolnić działkę), a działka nad jeziorem z
    prawem do zabudowy - miodzio, od razu inaczej kosztuje niż kawał pola.

    --
    pozdrawiam
    krys

  • 4. Data: 2004-10-16 16:51:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004, krys wrote:

    >+ żart wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ja trochę nie na temat - skoro działkę traktujesz jako lokatę kapitału, to
    >+ dlaczego bronisz się przed odrolnieniem?

    Przecież napisał (wyciąłeś)... *PODATEK* !

    >+ Toż gmina prezent by Ci dała, bo
    >+ odrolnienie dla wlasnego widzmisię sporo kosztuje

    No ale to zależy jak długo chce "lokować" :)

    >+ kiedy szwagierce zachciało się odrolnić działkę), a działka nad jeziorem z
    >+ prawem do zabudowy - miodzio, od razu inaczej kosztuje niż kawał pola.

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-17 11:03:53
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przecież napisał (wyciąłeś)... *PODATEK* !

    Wycięłam, wycięłam, ale wiesz, mam działkę rolno budowlaną, 1300 m2 i płacę
    za nią całe 26 zł podatku na rok, w dodatku rozłożone na raty;-), to nie
    wiem, czy to aż tak istotne. No, chyba, że chodzi o inny podatek.

    --
    pozdrawiam
    krys

  • 6. Data: 2004-10-18 09:49:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Oct 2004, krys wrote:
    [...]
    >+ Wycięłam, wycięłam, ale wiesz, mam działkę
    >+ rolno budowlaną
    ^^^^^
    A jakby ją odrolnić ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-18 10:50:34
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ja trochę nie na temat - skoro działkę traktujesz jako lokatę kapitału, to
    > dlaczego bronisz się przed odrolnieniem? Toż gmina prezent by Ci dała, bo
    > odrolnienie dla wlasnego widzmisię sporo kosztuje

    Zależy jaka klasa gruntu. U mnie, przy VI czy VII klasie (już nie pamiętam
    dokładnie, ale przy tej najgorszej) kosztowało to tylko znaczek skarbowy.
    Ja zresztą myślę, że tu chodzi o dopłaty do ziemi, a nie o sam podatek.

    Mogą być upierdliwi, zwłaszcza jeśli właściciel nie jest mieszkcem gminy.
    Będzie też problem z uzyskaniem pozwolenia na budowę w bezpośredniej bliskości
    jeziora, bo teraz weszły w życie jakieś bardzo restrykcyjne przepisy.

    Pzdr.
    Czapla

  • 8. Data: 2004-10-20 09:45:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Sun, 17 Oct 2004, krys wrote:
    > [...]
    > ^^^^^
    > A jakby ją odrolnić ? :)

    A po co? Na rolno - budowlanej można budować;-P
    I chyba o to chodzi w lokowaniu forsy w ziemi? No, chyba, że się nie znam.
    --
    pozdrawiam
    krys

  • 9. Data: 2004-10-21 11:53:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Oct 2004, krys wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > A jakby ją odrolnić ? :)
    >+
    >+ A po co? Na rolno - budowlanej można budować;-P

    Nie łapiesz. Ale on NIE CHCE budować. Inaczej: NA RAZIE
    jest to dla niego bez znaczenia.
    Dla odmiany (i zupełnie bez związku) - gmina mu CHCE odrolnić !!
    No i powraca pytanie: "a ile by było jakby twoja działka
    została ODROLNIONA ?" - już kojarzysz ? :)

    >+ I chyba o to chodzi w lokowaniu forsy w ziemi? No, chyba, że się nie znam.

    To nie była odpowiedź na pytanie "czy dobrym pomysłem jest
    działka rolno-budowlana" jako iż chodziło o podatek "jakby
    była budowlana" :]
    A wątek zaczął się od pomysłu (gminy) *przymusowego* odrolnienia
    działki :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-10-22 19:29:31
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Wed, 20 Oct 2004, krys wrote:
    > [...]
    >
    > Nie łapiesz. Ale on NIE CHCE budować. Inaczej: NA RAZIE
    > jest to dla niego bez znaczenia.

    No to wiem. Nie potrafię tylko zrozumieć, co mu przeszkadza, że mu odrolnią
    czyli w miom mniemaniu podniosą wartość gruntu za friko ( a ziemia miała
    być lokatą kapitału), skoro ludzie za ten manewr płacą ciężką kasę.
    No, ale trudno - nie muszę wszystkiego rozumieć;-)

    > A wątek zaczął się od pomysłu (gminy) *przymusowego* odrolnienia
    > działki :|

    No fakt, też nie lubię, jak mnie ktoś uszczęśiwia na siłę.
    A inicjator wątku jak nie wiedział, tak dalej nie wie;-)
    --
    pozdrawiam
    krys