  • 1. Data: 2003-03-17 16:50:58
    Temat: odprawa?????
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Pracodawca wypomiedzieł mi umowę o pracę na czas nieokreślony czy należy mi
    się odprawa.
    Jeżeli ten pracodawca podpiszę ze mną nową umowę o pracę na czas określony
    to czy także mi przysługuje odprawa

  • 2. Data: 2003-03-17 17:07:11
    Temat: Re: odprawa?????
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 17:50:58 +0100, "Magdalena"
    <m...@w...pl> zakodował:

    >Pracodawca wypomiedzieł mi umowę o pracę na czas nieokreślony czy należy mi
    >się odprawa.

    Nie ważny sposób rozstania ani rodzaj umowy, ważna przyczyna.

    >Jeżeli ten pracodawca podpiszę ze mną nową umowę o pracę na czas określony
    >to czy także mi przysługuje odprawa

    Art. 1. 1. Przepisy ustawy stosuje się do zakładów pracy, w których
    następuje zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych...

    Jeżeli od razu Cię zatrudni, to nie ma zmniejszenia zatrudnienia i
    przepisy ustawy o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami
    stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy nie mają
    zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-17 17:23:27
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    > Nie ważny sposób rozstania ani rodzaj umowy, ważna przyczyna.

    Niby likwidacja zakładu pracy -))), gdyż taka była podana przyczyna jednak
    zakład istnieje dalej

> [...]
    > przepisy ustawy o szczegolnych zasadach rozwiazywania z pracownikami
    > stosunkow pracy z przyczyn dotyczacych zakladu pracy nie mają

    CZyli jak dobrze rozumuje najlepiej by było zrobić przynajmniej jeden dzień
    "wolnego" w zatrudnieniu i wtedy by mi przysługiwała odprawa

  • 4. Data: 2003-03-17 22:42:23
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:h...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 17:50:58 +0100, "Magdalena"
    > <m...@w...pl> zakodował:

    > Nie ważny sposób rozstania ani rodzaj umowy, ważna przyczyna.

    wydawalo mi się ,że w tym trybie można rozwiązać tylko umowę zawartą na czas
    nieokreślony ...
    szukam art. odn. umów zamknietych ale nie mogę sie doszukać ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-03-18 01:12:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 17 Mar 2003 23:42:23 +0100, "Sandra"
    <J...@w...pl> zakodował:

    >wydawalo mi się ,że w tym trybie można rozwiązać tylko umowę zawartą na czas
    >nieokreślony ...

    Nie ma takiego ograniczenia. Jednak tylko wypowiedzenie umowy na czas
    nieokreślony musi zawierać uzasadnienie.
    W praktyce oznacza to, że dosyć ciężko jest udowodnić w sądzie
    przyczynę rozstania i nawet ci, co wiedzą, że odprawa im się należy
    oddają odprawę walkowerem pracodawcy (jeżeli nie chce im wypłacić z
    własnej uczciwości).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-03-18 06:35:02
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

> [...]
    > przyczynę rozstania i nawet ci, co wiedzą, że odprawa im się należy
    > oddają odprawę walkowerem pracodawcy (jeżeli nie chce im wypłacić z
    CZyli w tym konkretnym wypadku odprawa się należy czy nie?

  • 7. Data: 2003-03-18 14:05:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 07:35:02 +0100, "Magdalena"
    <m...@w...pl> zakodował:

    >CZyli w tym konkretnym wypadku odprawa się należy czy nie?

    Zależy od przyczyny wpisanej w wypowiedzeniu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-03-18 16:28:52
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    > Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 07:35:02 +0100, "Magdalena"
    > <m...@w...pl> zakodował:

    > Zależy od przyczyny wpisanej w wypowiedzeniu.
    Napisałam - przyczyna likwidacja zakładu pracy - tak jest napisane, jednak
    zakład będzie istniał dalej

  • 9. Data: 2003-03-19 10:18:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

> [...]
    > przyczynę rozstania i nawet ci, co wiedzą, że odprawa im się należy
    > oddają odprawę walkowerem pracodawcy (jeżeli nie chce im wypłacić z

    E tam uczciwości - może po prostu w ludziach zostało jeszcze torchę
    przyzwoitości. Przecież ten przepis to jest jawny absurd - jeśli ktoś
    zwalnia, bo bankrutuje, to wymaganie od niego jeszcze wypłaty odprawy jest
    po prostu głupie.

    Depi.