  • 41. Data: 2007-06-17 21:12:09
    Temat: Re: odpowiedzialnosc wychowawcy kolonii za ciaze wychowanka
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Wychowawca zatem [...] sprawuje całodobową opiekę nad dzieckiem.

    A potem mówią że to pedofil ...
    Tak czy inaczej ma przechlapane :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 42. Data: 2007-06-17 21:18:22
    Od: demicron <n...@n...pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 20:39:11 +0000 (UTC), Szerr napisał(a):

    > Dwie kwestie:
    >
    > 1. Za co odszkodowanie, skoro ciąża to nie uszczerbek na zdrowiu?

    To już pytanie do szanownego Ministerstwa Edukacji.

    Chociaż jak jej brzuszek urośnie to chłopcy przestaną się za nią oglądać i
    jeszcze wyśmiewać mogą. Dobra osobiste zagrożone jak nic.

    > 2. Podstawową przesłanką odpowiedzialności jest wina. Jak udowodnisz winę
    > opiekuna?

    hmm... propnuję zacząć tak: "Wysoki sądzie, ten łajdak, który obiecywał
    zapwenić bezpieczeństwo naszej córce, zaniedbał swoje obowiązki,
    zapominając o wyposażeniu kolonistów w prezerwatywy."

    A udowodnienie winy leży w kwestii rodziców, którzy zapomnieli dać córci
    pigułki. ;)

    A tak na poważnie jeśli są już jakieś wygrane, to mamy już precedensy, na
    których reszta może z łatwością pojechać.

  • 43. Data: 2007-06-17 21:27:44
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    demicron <n...@n...pl> napisał(a):

    > A tak na poważnie jeśli są już jakieś wygrane

    Wygrane o ALIMENTY, nie o odszkodowanie. Alimenty płaci ojciec dziecka, nie
    wychowawca kolonijny.

    Byle bzdurę napiszą, zaraz w nią wierzysz?

    Sz.

  • 44. Data: 2007-06-17 21:29:42
    Od: "Szerr" <s...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Wychowawca zatem [...] sprawuje całodobową opiekę nad dzieckiem.

    Śpi z nim w jednym łóżku, czy jak?

    Sz.

  • 45. Data: 2007-06-17 21:41:56
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007 21:27:44 +0000 (UTC), "Szerr"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Wygrane o ALIMENTY, nie o odszkodowanie. Alimenty płaci ojciec dziecka, nie
    >wychowawca kolonijny.

    alimenty to troche szersze pojecie. np alimenty moze placic dziecko na
    ojca..

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 46. Data: 2007-06-17 21:47:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek napisał(a):

    > ciaza to smiertelna choroba przenoszona droga plciowa ;)

    Spaliłeś dowcip...

    "życie" a nie "ciąża"

  • 47. Data: 2007-06-17 21:48:04
    Od: demicron <n...@n...pl>

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 21:27:44 +0000 (UTC), Szerr napisał(a):

    > Wygrane o ALIMENTY, nie o odszkodowanie. Alimenty płaci ojciec dziecka, nie
    > wychowawca kolonijny.
    >
    > Byle bzdurę napiszą, zaraz w nią wierzysz?
    >
    > Sz.

    Jak piszą w http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,34902
    66.html

    "Pierwsze tego typu sprawy toczą się już przed sądami w Krakowie, Gdańsku i
    Lublinie. I tak jak w przypadku 15-letniej Marty z Wrocławia, której
    rodzice udowodnili, że zaszła w ciążę na zimowym obozie w górach, zazwyczaj
    kończą się sukcesem, czyli alimentami dla dziecka."

    Jak dla mnie z tego wynika, że to wychowawca te pseudo-alimenty płaci, a
    nie ojciec. Tym bardziej, ze nie spodziewałbym się, że w przypadku ojców są
    to "pierwsze tego typu sprawy".

  • 48. Data: 2007-06-17 21:48:24
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007 20:36:41 +0000 (UTC), "Szerr"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Jak to możliwe, skoro alimentów nie może płacić osoba obca?

    tak?
    a mi sie wydawalo, ze w takich sprawach sady glownie klada nacisk na
    dobro dziecka i matki.
    jak facet zwiewa, to zasadza sie np. alimenty od rodzicow tego faceta
    (cos mi sie rowniez obija o rodzenstwie tegoz faceta).

    >Dają ci te pytania już do myślenia, czy jeszcze nie? Uświadomiłeś już sobie,
    >że autor artykułu nie ma pojęcia, o czym pisze, czy jeszcze nie?

    o ile dziennikarze pisza bzdury merytoryczne, to tyle faktow jako
    takich raczej nie wymyslaja (za latwo zweryfikowac) za to
    interpretacje faktow moga tworzyc rozniste...
    jak na razie nikt nie udowodnil bzdury dziennikarzowi, wiec moge
    zakladac ze pisze w miare prawde...

    a w panstwie, gdzie korumpowanie politykow przez politykow to n"nic
    takiego" i "nie ma sprawy", za to za lapowke skaldajaca sie z 20zl i
    paru kilo miesa sciga sie lekarza, mozliwe jest wszystko, cokolwiek
    jest wygodne dla politykow - nie musi to byc sensowne, sprawiedliwe
    itp, wystarczy ze jest wygodne.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 49. Data: 2007-06-17 21:50:26
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007 20:39:11 +0000 (UTC), "Szerr"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    >1. Za co odszkodowanie, skoro ciąża to nie uszczerbek na zdrowiu?
    polski sad moze miec inne zdanie, znaczaco inne...

    >2. Podstawową przesłanką odpowiedzialności jest wina. Jak udowodnisz winę
    >opiekuna?

    luzik, jak bedzie trezba wykona sie kilkanascie ekspertyz, w koncu
    ktorys ekspert uzna wine ;-)
    (ile zrobiono juz ekspertyz w sprawie lekarza, ktory leczyl ojca
    ziobry?)

    wystarczy pociagnac w temacie "umozliwienie zblizenia seksualnego"

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 50. Data: 2007-06-17 21:51:19
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 17 Jun 2007 22:42:26 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Czytajac to sprostowanie tak, jak się je powinno czytać, widzimy, że
    >nieprawdą jest, jakoby "nasz" minister był tak głupi i podpisał takie
    >rozporządzenie. Podpisał je inny minister, 10 lat temu.

    prawo to jedno, a jego interpretacje to drugie...
    zmienila sie obowiazujaca interpretacja i wystarczy ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb