    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 24 Dec 2014 00:59:54 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odpowiedzialnosc lokatora

    On Sat, 20 Dec 2014, Stokrotka wrote:

    [...komuś...]

    > Uwzglednia.

    Ujemnie.
    W tej niewielkiej części, a jakiej dogrzanie komputerem powoduje
    wzrost temperatury grzejnika, płacisz więcej.
    Jest to śladowy wzrost, może być niemierzalny.

    > Podzielniki mi znane liczą teoretycznie ciepło wypływające
    > z kaloryfera,

    Nie mogą.
    Chyba, że piszesz o *licznikach* ciepła.

    Potrzebne są trzy wartości:
    - temperatura wody wpływającej
    - temperatura wody na powrocie
    - wartość przepływu

    > jednak doświadczenia wykonywane
    > pszeze mnie nie potwierdziły by faktycznie liczył ciepło pobrane,
    > np. latem i np w niewielkiej odległości od piecyka elektrycznego
    > w kuhni. (Testowałam gżanie kaloryfera termowentylatorem.)

    A do ile udało Ci się ten kaloryfer zagrzać?

    > A poza tym czy te wspułczynniki biorą pod uwagę wiatr, tak silny jak dziś?

    Najak.
    Podobnie jak cena za bilet autobusowy (a jak jedzie pod wiatr,
    to oczywiście więcej pali).

    pzdr, Gotfryd