  • Data: 2014-12-15 19:57:56
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja się pytam na czym opierasz swój sąd. W normalnym systemie
    > wentylacji w większości mieszkań nie ma nawiewów, ponieważ tę rolę
    > pełnią drzwi i okna.

    Niestety mylisz się.
    Tę role pełnią szczeliny w oknach i drzwiach. Są one projektowane i
    wykonywane fabrycznie. Takie szczeliny zapewniają odpowiednią przepustowość.
    Natomiast projektant wentylacji określa ile powietrza trzeba dostarczyć
    do pomieszczania (między innymi takimi szczelinami), żeby wentylacja
    grawitacyjna (lub mechaniczna) mogła prawidłowo usunąć taką samą ilość
    poprzez wywietrzniki. I jeśli szczeliny fabryczne drzwi i okien są za
    małe (za mało powierza nimi wpływa do środka), to musi doprojektować
    dodatkowe źródło napowietrzenia. Rożne są na to sposoby.
    Generalnie okna i drzwi mogą być cały czas zamknięte a cyrkulacja musi
    zapewniać odpowiednią ilość wymian powietrza na godzinę zgodnie z
    odpowiednimi normami i zaleceniami.
    Podstawy projektowania instalacji wentylacji... Na studiach nawet tego uczą.

    Dawniej szczeliny były duże i wystarczały. Teraz ludzie sami (bez
    pomyślunku i/lub konsultacji z fachowcem) wymieniają na "szczelniejsze"
    a potem narzekają.

    --
    Krzysztof