    From: mad <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność karna osób prawnych
    Date: Wed, 28 Jan 2004 21:52:26 +0100

    On Wed, 28 Jan 2004 21:22:41 +0100, "Rodrig von Falkenstein"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Użytkownik "mad" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    >ale

    >A ja odsyłam do komentarza do Kodeksu Karnego autorstwa prof. Andrzeja
    >Wąska - teza 19 do art 1, podręcznika Prawa Karnego autorstwa prof. Lecha
    >Gardockiego, nb 80, oraz innych podręczników dotyczacych prawa karnego
    >materialnego. Jak wyobrazasz sobie przypisanie osobie prawnej winy?

    wiesz sam sie zorientowalem jesli chodzi o kwestie winy chociaz i tu
    moglbym polemizowac... moze napisz dlaczego uwazasz ze to jest
    niemozliwe...

    ale to nie zmienia faktu ze osoba prawna nie ponosi odpowiedzialnoci
    dlatego ze nie mozna wymierzyc jej kary pozbawienia wolnosci.
    W tym przypadku chodzi o to ze osoba prawna moze ponosic odp. karna
    tylko za przestepstwa okreslone w wyzej wymienionej ustawie

    Mam pytanie bo dysponuje tylko dosyc wiekowym egzemplarzem podrecznika
    prof. Lecha Gardockiego: czy zmodyfikowal pojecie przestepstwa gdybys
    mogl przytoczyc bylbym ci wdzieczny...
    a gdyby teza 19 do art.1 Komentarza do kodeksu karnego prof. A.Wąska
    byla nie wielka to tez prosze o przytoczenie ( moze tylko
    najwazniejszych stwierdzen)

    Pozdrowienia Mad