    From: tweede <b...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialność Policj i(kazus)
    Date: Sun, 10 Apr 2005 19:51:17 GMT

    Otto Falkenstein wrote:

    > Możesz też stwierdzić, że państwo powinno dostarczać wszystkim
    > obywatelom egzemplarz dziennika ustaw, Monitora Polskiego A i B, oraz
    > dzienników urzędzowych, żeby zapoznali się z prawem przez sejm
    > uchwalonym. A to, że żaden kraj tego nie robi to nie jest żadne
    > wytłumaczenie.

    Nie. Obowiazkiem wladzy jest udostepnic obywatelom mozliwie najszerzej
    zapoznanie sie z prawem. A taki Gardocki robi wszystko zeby dostep do
    wyrokow utrudnic. Jaki problem wystawic wyroki w sieci?

    > Pojmujesz teraz bezsens swego stanowiska? Po to publikuje się
    > obowiązzujące prawo w oficjalnych publikatorach, aby nie rozsyłac ich
    > indywidualnie. I tak robią wszystkie państwa demokratyczne. I te
    > niedemokratyczne też. Bo to jest przyjeta praktyka.

    Przyjeta praktyka wyglada tak:
    http://www.supremecourtus.gov/oral_arguments/oral_ar
    guments.html
    http://www.supremecourtus.gov/opinions/opinions.html
    http://www.supremecourtus.gov/orders/orders.html
    http://www.abanet.org/publiced/preview/briefs/home.h
    tml

    Tylko ze przy takim publicznym dzialaniu Gardocki musi np. mimowolnie
    ujawnic nazwisko prostytutki sadowek ktoraskazala Urbana za nazwanie
    staraca w Watykanu starcem z Watykanu. Skorumpowane uklady najbardziej
    boja sie publicznego wgladu w swoje sprawki.

    > Na tej samej zasadzie mógłbyś napisać, że kazdego ranka państwo powinno
    > na swój koszt dostarczać wszystkim obywatelom swiezy chlebek, a to, że w
    > żadnym innym kraju tego się nie robi nie jest żadnym wytłumaczeniem.

    NIe. Natomiast oczekuje od cwoka Gardockiego wylozenia wszystkich
    wyrokow w sieci. Co go NIC NIE KOSZTUJE.

    > A teraz pojmujesz bezsens swego stanowiska? Zarzucasz że rząd działa
    > źle, bo postępuje tak jak inne rządy. A poza tym jesteś naiwny. Jak
    > sadzisz czy rozesłanie konwencji do domów coś by zmieniło? Przeydent
    > rozesłał konstytucję, czy uważasz, że teraz wszyscy ja znają?

    W interesie rzadu lezy edukacja, a juz napewno wlasnych policjantow.
    Taniej jest wyslac policyjnym durniom materialy szkoleniowe niz pozniej
    bronic sie.

    > Uważasz, że w Polsce nie mają?
    > I nie zauwaześ, że amerykański system prawny "nieco" się rózni od
    > polskiego?

    Tak. Nie ma tam cwoka Gardockiego. Dlatego wyroki sadowe w waznych
    sprawach sa wystawiane w sieci przez sekretarzy sadowych jako usluga dla
    spoleczenstwa.

    > Nie przypominam sobie. Mógłbyś zamieścić tu tłumaczenie tych fragmentów
    > orzeczenia, w których Trybunał stwierdził, że sedzia wykorzystywala
    > stanowisko sędziowskie do rozprawienia się z przeciwnikami politycznymi?

    Nie nie moge. Zrob to sam. Ja przytaczma tylko fakt ze sad w Strasbourgu
    stwierdzil prostytucje sedzi w Wodzislawiu.