    From: "zelda" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odpowiedzialno?ć lekarza
    Date: Tue, 12 Aug 2008 20:20:38 +0200

    > bo jak komuś zakłada się okulary po raz pierwszy to zazwyczaj nie daje
    > się większej korekty niż 1-1,5 dioptri, i wtedy zapisanie okolarów z
    > mniejszą korekcją będzie jak najbardziej prawidłowe
    > (przy większej miałbyś bóle głowy bo mózg nie jest w stanie się tak
    > szybko przestawić na inne widzenie w okularach- ale takie szczegóły to
    > raczej rozważaj na grupie medycznej, albo zapytaj się innego okulisty o
    > poprawność postępowania)
    >

    > a jak to okulary następne to i tak zapytaj się następnego okulisty o
    > twój przypadek,

> [...]

    to nie sa moje pierwsze okulary , niestety.
    obecnie mam wade "-10 dioptri"
    bylam dzis u innej okulistki, w tej samej prywatnej przychodni.
    lekarka była mloda i sympatyczna, dodatkowo zatrudniona w tej przychodni
    tylko czasowo - na okres urlopowy
    wiec porozmawialam sobie z nia zupelnie szczerze, nie bojac sie, ze stanie w
    obronie kolegi z przychodni i za wszelka cene bedzie probowala udowodnic ze
    to ja sie myle.

    zrobila mi badania na dokladnie tym samym aparacie co poprzednio
    porownalysmy wydruki dzisiejszy i z poprzedniego badania
    wyniki sa niemal takie same - wiec moja wada nie powiekszyla sie - co tez
    chcialam wykluczyc

    poziej dobrala mi recznie nowe szkla (tzn zmieniajac szkla w specjalnych
    oprawkach i sprawdzajac na tablicy - co czytam a co nie)
    nowa recepta jest na moc szkiel -10, poprzednia, na -9.

    lekarka powiedziala, ze ona nie jest ze "szkoły " dobierania szkiel na
    podstawie badania aparatem
    i uzyla zwrotu na ktory czekalam tzn "blad w sztuce"

    pozniej poszlam z moja historia, i wynikami badan do koordynatora BOK-u.
    opowiedzialam wszystko, szczegolnie zaznaczajac fakt, ze ja w tych okularach
    siadam za kierownica !!!

    jutro maja oddzwonic
    wiec czekam

    pozdrawiam