  • 11. Data: 2007-05-06 20:01:24
    Temat: Re: odmowa wykonania usługi?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:a84s3394ua7qcoq0046qlr7e9sivi22a5b@4ax.com...

    > np. nie raz jest tak, ze jest 1 importer ktory ma wylacznosc na import
    > do danego kraju. dlaczego ten importer mialby naprawiac sprzet nie
    > zakupiony w jego sieci?

    bo swiadczy takie uslugi?
    chocby przez zdrowy rozsadek?
    poniewaz to wlasnie na serwisie najwiecej sie zarabia?
    bo niezadowolony klient wyrabia zla opinie?

  • 12. Data: 2007-05-06 20:02:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Hmm... Podaj więc podstawę prawną dla przymusu dokonywania płatnych
    > napraw.

    taka sama jak do obslugi np klientow baru, masz obowiazek osluzyc wszystkich
    poniewaz taka prowadzisz dzialalnosc

  • 13. Data: 2007-05-06 20:14:47
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > Oczywiście w imporcie indywidualnym ten sam przedmiot mozemy nabyć za ok.
    > 60% ceny, którą ustalił sobie nasz oficjalny dystrybutor dlatego lepiej
    > jest

    Jeśli zciągasz z EU to parwo unijne nakazuje traktować przedmiot kupiony w
    karju unijnym tak jak w Polsce (zabacz np samochody) Z resztą świata to
    wolna amerykanka.

    jkolina

  • 14. Data: 2007-05-06 20:20:48
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 6 May 2007 22:01:24 +0200, "szerszen" <s...@t...pl>
    wrote:

    >bo swiadczy takie uslugi?

    swiadczy takie uslugi na rzecz klientow, ktorzy u niego zakupili
    towar, a nie na rzecz wszystkich klientow z calego swiata

    >chocby przez zdrowy rozsadek?

    na zdrowy rozsadek, to jakby robil tak jak piszesz, to by niszczyl
    swoja siec sprzedazy. co z tego ze serwis zarobi zlotowke, jesli siec
    sprzeadzy straci 10zl?

    >poniewaz to wlasnie na serwisie najwiecej sie zarabia?

    a to juz zalezy jak sie skalkuluje ceny i jakie koszty ponosi,

    >bo niezadowolony klient wyrabia zla opinie?

    ale tworca watku NIE JEST KLIENTEM tegoz importera.
    co laczy ta osobe i importera? nic... zadna transakcja nie miala
    miejsca, wiec gdzie tu klient? no moze bylby klientem serwisu, ale
    importer nie musi byc zainteresowany psuciem swojego rynku i
    dzialaniem na niekorzysc swojego dzialu sprzedazy

    powiem ci jako przykald, ze swego czasu skontaktowalem sie z takim
    wylacznym importerem i rozmawialem z szefem sprzedazy. facet
    zaproponowal mi okreslone warunki (rabaty) ale jednoczesnie
    poinformowal mnie, ze firma X i Y dadza mi lepsze rabaty i lepsze
    warunki platnosci. jak myslisz, dzialal na swoja niekorzysc?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 15. Data: 2007-05-06 20:30:56
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 6 May 2007 22:14:47 +0200, "Janina WALLA"
    <w...@w...pl> wrote:

    >Jeśli zciągasz z EU to parwo unijne nakazuje traktować przedmiot kupiony w
    >karju unijnym tak jak w Polsce

    a jestes pewna, ze dotyczy to wszystkiego, a nie okreslonych rynkow?
    bo powolujesz sie chyba na dyrektywe GVO, ale dotyczy to tylko rynku
    samochodowego i czesci samochodowymi.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 16. Data: 2007-05-06 20:51:20
    Od: "Janina WALLA" <w...@w...pl>

    > a jestes pewna, ze dotyczy to wszystkiego, a nie okreslonych rynkow?
    > bo powolujesz sie chyba na dyrektywe GVO, ale dotyczy to tylko rynku
    > samochodowego i czesci samochodowymi.

    Nie wiem czy wszystkich, ale tak jest np. w komponentach komputerowych. Jako
    np dystrybutor polski masz prawo wysyłać do całej unii i prducent nie ma
    prawa zabronić, a klinet ma te same prwa.

    jk

  • 17. Data: 2007-05-06 21:51:36
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > taka sama jak do obslugi np klientow baru, masz obowiazek osluzyc wszystkich
    > poniewaz taka prowadzisz dzialalnosc

    konkrety poprosimy ;)

    rozumiem ze jak kupie kielbase na goraco, z Sokołowa, w barze X
    to moge ja reklamowac w barze Y, bo maja te sama kielbase? :D

    lol

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 18. Data: 2007-05-06 22:15:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 06 May 2007 22:02:14 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > taka sama jak do obslugi np klientow baru, masz obowiazek osluzyc
    > wszystkich poniewaz taka prowadzisz dzialalnosc

    Ale ten serwis może być serwisem świadczącym usługi dla klientów firmy
    takiej i takiej.

    Bar świadczy usługi dla ludności. Chociaż też wyobrażam sobie bar/
    restaurację w którym mogą jeść tylko klienci np. hotelu.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-05-06 22:28:19
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > np dystrybutor polski masz prawo wysyłać do całej unii i prducent nie ma
    > prawa zabronić, a klinet ma te same prwa.

    przepisy dotyczace gwarancji w strukturach EFTA(EEA + Szwajcaria
    i Turcja), nie dotycza wszystkiego jak leci i nie dotycza
    *kazdej* firmy.

    oddajesz sprzet na warunkach gwarancji obowiazujacych
    w danym kraju pod warunkiem ze identyczny sprzet (marka/model/partia)
    jest tam dostepny w ofercie autoryzowanego sprzedawcy.

    + zdajesz wazna karte gwarancyjna wystawiona w kraju zakupu.

    i dotyczy to tylko przypadku, kiedy produkt obejmuje
    konkretny typ gwarancji

    autor watku niestety nie jest w stanie napisac nam, co takiego
    strasznego zanabyl.

    http://www.konsument.gov.pl/pl/zakupy_towarow_i_uslu
    g/index.html

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 20. Data: 2007-05-07 05:32:40
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > taka sama jak do obslugi np klientow baru, masz obowiazek osluzyc wszystkich
    > poniewaz taka prowadzisz dzialalnosc

    No i przychodzi klient i zyczy sobie potrawe, ktorej ja nie serwuje ale
    siec pod tym samym szyldem w USA juz tak. Mowie klientowi grzecznie, ze
    niestety, takiej potrawy nie moge mu sprzedac a on tupiac wrzeszczy, ze
    to bezprawie... ;)

    j.