    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odmowa wykonania usługi?
    Date: Tue, 8 May 2007 09:53:59 +0200

    On Mon, 7 May 2007, szerszen wrote:

    > Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal

    > swiadczy takie uslugi na rzecz marki jaka reprezentuje, watpie aby w
    > papierach rejestracyjnych mial zapis ze "tylko dla tych co kupili u niego"

    W kwestii formalnej (prawnej) zdaje się nie ma pojęcia "reprezentowania
    marki", zaś to co pisze Cyb nieźle opisuje status towaru: fakt, że
    towar ma tego samego producenta, w niczym nie przesądza że dla
    serwisu jest to "taki sam towar".
    Oni nie naprawiają "towaru producenta X", a jedynie "towar sprzedany
    przez dostawcę Y".
    Zauważ że jest różnica w tym co określiłeś mianem "usługi
    gastronomicznej", bo to de facto nie jest "usługa" lecz
    *sprzedaż towaru*, a to czego domagasz się od serwisu byłoby
    odpowiednikiem żądania, żeby punkt gastronomiczny sprzedawał
    kiełbaski kupione w określonej hurtowni - bo sobie życzysz
    żebyś mógł akurat u nich takie kupić.
    A oni na złość nie chcą, i kupują gdzie indziej, ba, jak
    przyniesiesz swoje to nie chcą ich podać ;)

    > watpie rowniez aby firma matka zgodzila sie na taki zapis,

    Sądząc z różnych opisów, to wątpić nie wypada.

    To ze odmowa naprawy sprzętu jest "nielogiczna" to prawda.
    Ale prawnych podstaw domagania się naprawy nie widzę.

    > siec sprzedazy nic nie straci, bo takich ludzi ktorzy sprowadza to poza ta
    > siecia jest zapewne niewielki procent jesli nie promil,

    ...m.in. z powodu różnych restrykcji... :>

    > poza tym, wiekszosc
    > firm zarabia wlasnie na serwisie swojego sprzetu a nie na sprzecie,

    ...prędzej bym się spodziewał tezy, że na materiałach eksploatacyjnych
    itp, zależnie od sprzętu.

    > poza tym takie dzialania, jak napisalem wyzej, pozbawiaja
    > serwisu wszystkich "nie polakow" ktorzy sa na terenie poslki, co dla marki
    > jest nie do pomyslenia

    Widać - bywa (do pomyślenia) :)

    > a ty caly czas lokalnie myslisz, jego gono obchodzi importer ktory ma
    > zlodziejskie ceny, jego intersuje marka, i tej marce taki klient moze kolo
    > piora zrobic,

    TO NIECH ZROBI!!!
    wychodzi na to, że "marki" mają nas (klientów w .pl) hm... "gdzieś".
    Taki trzeciorzędny rynek, na który można posłać towar spełniający
    specyfikację ale "mniej dokladnie" zrobiony (na .foto.cyfrowa kilka
    razy były uzasadnione podejrzenia, że trafia do nas towar już
    "przebrany") lub wręcz o innej specyfikacji (to o proszkach, do
    prania, niektórzy producenci wprost ujawnili ze do .pl dają
    "mniej gęste bo ludzie tak lubią" :>).

    > a wlascicielowi marki na tym napewno nie zalezy,

    Wygląda na to, że mniej nie zależy :)

    > stad moja propozycja udezenia na sama gore

    Czytam drugi raz całą *gałąź* w której jest ta wypowiedź, i widzę
    wyłącznie czepianie się drogi prawnej, a nie "uderzanie w markę"
    (czy to pozytywne czy negatywne).

    pzdr, Gotfryd