  • 1. Data: 2010-12-30 07:47:07
    Temat: odmowa odszkodowania OC, Aviva i ściemy
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    Czołem.
    Zacznę od przytoczenia własnego postu sprzed paru tygodni:

    <https://groups.google.com/group/pl.soc.prawo/browse
    _thread/thread/64456c03492aa1e1/628ab1e626381f75?hl=
    pl&lnk=gst&q=akwizytorka+avivy#628ab1e626381f75>

    A tu jego treść [fragm.]:
    - - -
    Zadzwoniła dziś do mnie akwizytorka z Avivy w sprawie OC, przepytała o
    to-i-owo i utknęliśmy na pytaniu:
    - Czy pojazdem będzie kierowała osoba w wieku <26 lat?
    - W tej chwili nie przewiduję, ale nie mogę zadeklarować, że taka osoba
    nie będzie pojazdem nigdy dysponowała.
    - No bo ja muszę wpisać nazwisko takiej osoby, bo możemy w takim
    przypadku odmówić wypłaty odszkodowania
    No i tym zakończyliśmy rozmowę, bo skoro pani "musi", a ja "nie mogę" -
    to dalej się nie da.
    - - -

    Podobna klauzula (o niewypłaceniu odszkodowania) znajduje się w kopii
    "wniosku", którą otrzymuje ubezpieczony od OC.

    Poczytałem sobie "ustawę", a tam stoi:

    Art. 35. Ubezpieczeniem OC posiadaczy pojazdów mechanicznych jest objęta
    odpowiedzialność cywilna każdej osoby, która kierując pojazdem
    mechanicznym w okresie trwania odpowiedzialności ubezpieczeniowej,
    wyrządziła szkodę w związku z ruchem tego pojazdu.

    (później, w Art. 43, są "wyłączenia", a raczej prawo TU do dochodzenia
    od kierowcy pijanego, złodzieja itd.)

    No to ja łapię za telefon i do Avivy z grzecznym pytaniem "Co jezd q...?"
    I tutaj pani już mi grzecznie wyjaśniła, że ew. odmowa może dotyczyć
    AC, a w treściach dotyczących OC zapewne znalazła się wskutek czyjegoś
    błędu.

    No i fajnie.
    Wiemy więc, że Aviva (i jak w cytowanym wyżej wątku napisaliście, także
    inni ubezpieczyciele) ładują nas bez mydła sugerując możliwość odmowy
    wypłaty odszkodowania OC.

    Aviva - omijać szerokim łukiem!

    Zgłaszać do UOKiK? Może ktoś już ma przedeptaną ścieżkę?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2010-12-30 09:45:20
    Temat: Re: odmowa odszkodowania OC, Aviva i ściemy
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maruda"

    > Zgłaszać do UOKiK? Może ktoś już ma przedeptaną ścieżkę?

    Wydaje mi się że ze wzgledu na bezpośredni nadzór właściwszym organem będzie
    KNF.

    pzdr
    olo

  • 3. Data: 2010-12-30 11:46:32
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-30 08:47, Maruda pisze:
    > Aviva - omijać szerokim łukiem!
    >
    > Zgłaszać do UOKiK? Może ktoś już ma przedeptaną ścieżkę?

    https://www.knf.gov.pl/jsf/formularze/skarga_na_zakl
    ad_ubezpieczen.jsf

  • 4. Data: 2010-12-30 13:38:42
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Gru, 08:47, Maruda <n...@c...pl> wrote:

    > Aviva - omijać szerokim łukiem!

    E tam, fajni sa, bo OC maja najtansze :)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2010-12-30 13:52:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maruda" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ubezpieczyciele) ładują nas bez mydła sugerując możliwość odmowy wypłaty

    Dokładnie. Niektóre firmy ubezpieczeniowe pytają o <25 roku życia.

  • 6. Data: 2010-12-31 06:17:25
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Użytkownik "Maruda" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dokładnie. Niektóre firmy ubezpieczeniowe pytają o <25 roku życia.

    i wtedy albo njie wypolaca odszkodowania (bezprawie?), albo sa zwyzki na
    ubezpieczenie hehehe

  • 7. Data: 2010-12-31 07:00:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Misiek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > i wtedy albo njie wypolaca odszkodowania (bezprawie?), albo sa zwyzki na
    > ubezpieczenie hehehe

    Znajomy wczoraj starał się załatwić nowe ubezpieczenie OC i już niektórzy pytają
    o < 28 lat. To już jakaś kpina.
    Jakby sprawę nagłośnić to firmy na bank podniosą wszystkim składki.