    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oddam sprawe
    Date: Mon, 3 May 2004 23:13:41 +0200

    On Mon, 3 May 2004, Alek wrote:
    [...]
    >+ A może spróbujesz mi wyjaśnić co znaczą użyte przez Mecenasa słowa:
    >+ "to jest wolny zawód."

    To jest kolejny przykład na wybranie sobie najmniej nadającego się
    do określania właściwości przymiotnika - "wolny" jest wieloznaczny,
    do tego nie wiadomo czy go dopiąć do przedmiotu, podmiotu czy
    czynności :]
    Nie mnie bić :)
    Nie jestem "wolnozawodowcem" :|

    [...]
    >+ Delikatnie to ująłeś i proszę tylko nie "miłościwie" :P

    To też taka zwyczajowa formułka, raczej dająca do myślenia
    niż zawierająca realną treść ;)

    [...]
    >+ > do *własnego przekonania*, a nie do *obowiązujących przepisów*.
    >+
    >+ Cytat z Mecenasa: "Za prace należy się wynagrodzenie, a kredyt to
    >+ udzielaja banki."

    No, ale Mecenas ma posługiwanie się prawem zakodowane w odruchach,
    weź to pod uwagę. Nie byłoby niczym dziwnym jakby przydzielił ze
    dwa czy trzy numery artykułów zamiast wypowiedzi :)

    >+ Uważam, że tu jest całkiem spore pole do dyskusji.

    Bynajmniej ci go nie odmawiam :)
    Oczywiście Mecenas też nie był ścisły jako że potoczne określenie
    "za pracę" nie jest jednoznaczne, a najwyraźniej tego znaczenia
    użył. W stosunku pracy wynagrodzenie należy się już za "pozostawanie
    do dyspozycji" :)

    [...]
    >+ > zatkamy nasze łącza próbując cię przekonać :]
    >+
    >+ Bez przesadyzmu, łącza niejedno już wytrzymały ;)

    Hm... przyznaję ci rację !

    >+ A Mecenas słowem nie wspomniał o istniejącym stanie prawnym, napisał
    >+ tyle, że "się należy"...
    >+ A to, że rozumiem, to wcale nie znaczy, że nie mogę tego krytykować!

    Ależ możesz :)
    Tyle że z "się należy", skoro Mecenas NIE określił płaszczyzny - to
    biorąc pod uwagę nazwę grupy i wnioskując stąd iż to płaszczyzna
    *formalnoprawna* trzeba uznać że miał rację :]
    IMHO nie przedstawił "swojego poglądu", a nawet jeśli - to "swój
    pogląd" ale na obowiązujące prawo. I w tym zakresie ma najwyraźniej
    rację :]

    pozdrowienia, Gotfryd