  • Data: 2004-01-28 07:43:00
    Temat: Re: ochroniarze pomocy ;)
    Od: Bob17BV <B...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Koniu wrote:

    > nijakich

    > kontroli

    > Ochroniarz nie ma w zasadzie prawa kogokolwiek przeszukac. Kazdy poproszony
    > moze powiedziec ze da sie przeszukac przy policji i bedzie mial racje.
    > Z drugiej strony jest to powod do odmowy wejscia takiego osobnika...

    Bzdura

    Ochrona ma prawo przeszukać osobę wchodzącą na imprezę, warunek
    przeszukiwać może ochroniarz tej samej płci co osoba przeszukiwana.

    Należy też wyjaśnić co to przeszukanie: ochroniarz nie może wsadzać rąk
    za pazuchę, do torby itp. Ma obowiązek poprosić o odsłonięcie kurtki,
    pokazanie zawartości kieszeni, pokazania zawartości torby, sam nie może
    tam grzebać. Aha jeszcze jedno zgodnie z przepisami ochrony imprez
    masowych przeszukania powinno być robione przez dwóch ochraniarzy, jeden
    oczywiście przeszukuje ;-)

    Ochroniarz ma prawo też do legitymowania osób, sprawdzenia biletu
    wstępu. Sprawdzeniu czy nie są wnoszone przedmioty niebezpieczne,
    zabronione.
    Jeśli ktoś nie podda się przeszukaniu, nie będzie chciał oddać
    przedmiotów niebezpiecznych i zabronionych nie może wejść na imprezę,
    jak będzie podskakiwał ochrona ma prawo zastosowania technik
    obezwładniających i chwytów transportowych w celu wyprowadzenia takiej
    osoby i przekazania jej policji. Co więcej takiej osobie grozi kara
    grzywny do 5000zł.

    Aha ochroniarz aby stosować techniki obezwładniające i chwyty
    transportowe musi posiadać min licencję I stopnia. W przeciwnym
    przypadku może tylko stosować techniki w obronie koniecznej.

    Bart