    From: "mackrad" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ochrona praw autorskich - nietypowe...
    Date: Tue, 16 Jul 2002 20:13:55 +0200

    Użytkownik "[sis]" <s...@b...usun.pl> napisał w wiadomości
    news:19422-1026840665@as4-43.swietochlowice.dialup.i
    netia.pl...

    > chyba zartujesz? :)))))) do konca zycia, bedzie sie mogl chwalic, ze to On
    > jest autorem logo.

    O, świetnie, że ten temat tu został poruszony, bo sam chciałem
    zadać takie pytanie... Przyjmijmy, że firma X zatrudnia osobę Y
    do wykonania jakiejś pracy graficznej (w ramach umowy o dzieło).
    W umowie nie zostały poruszone kwestie praw autorskich, więc
    w powstałej sytuacji:

    - czy firma X ma prawo prezentować powstałe dzieło w swoim
    "portfolio", czy nie ma takiego prawa?

    - to samo, odnośnie osoby Y - czy może prezentować to dzieło
    jako osoba prywatna LUB po założeniu własnej, konkurencyjnej
    firmy?

    Jak dotychczas podpisałem (jako osoba wykonująca pracę graf.
    dla pewnej firmy) tylko jedną taką umowę - czy na przyszłość
    warto by jakoś rozszerzyć taką umowę o zapisy dotyczące praw
    autorskich, czy jest to niemożliwe (bo np. wszystko sztywno
    ustala prawo)?

    pozdrawiam
    mackrad