    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 22 May 2014 23:07:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: obowiązek meldunkowy
    From: n...@t...net.pl

    W dniu piątek, 23 maja 2014 00:39:44 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał:

    > jak nie ma umowy?

    > Art. 11.
    >
    > 2. Przy zameldowaniu na pobyt stały osoba zgłaszająca przedstawia
    >
    > potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny
    >
    > podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument
    >
    > potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu.
    >
    > /.../
    >
    > Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa
    >
    > cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna,
    >
    > orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

> [...]

    A powinno być inaczej, bardziej logicznie i jednoznacznie.

    To na właścicielu powinien ciążyć obowiązek zameldowania
    osoby przebywającej no powiedzmy ponad 3 dni w przypadku
    obywatela polskiego a w tym samym dniu w przypadku obywatela
    obcej nacji bez rozróżniania czy stały czy tymczasowy.
    Również wymeldowania powinien dokonać właściciel.

    Osoby zajmujące cudzy lokal bez wiedzy właściciela
    są przestępcami i należy ich odpowiednio ukarać.

    Meldunku powinny dokonywać dowolne urzędy (posterunek policji,
    administracja budynku, rada narodowa itp.).
    W przypadku obcokrajowców w urzędzie powinno się im zrobić
    fotkę (nawet telefonem) a system meldunkowy powinien pokazać
    fotki naszych obywateli w celu weryfikacji czy to ci co się podają
    za Kowalskich a tak naprawdę to Nowaki.
    Przecież, głąby jedne, w dowodzie też są nasze fotki.

    To moja wstępna autorska koncepcja ustawy o meldunkach
    zapewniająca bezpieczeństwo państwa i interesów obywateli.

    GIODO - na drzewo! Sprawy bezprawnego wykorzystywania
    danych osobowych musi regulować Kodeks Cywilny (wysokie
    odszkodowania finansowe nakładane na przestępców).
    I o to musimy walczyć w PE, aby na całym świecie obowiązywały
    jednakowe przepisy w tym względzie.

    Andrzej.

    PS.
    To forum jest dyskusyjne a więc do dzieła.