  • 21. Data: 2010-11-17 22:02:21
    Temat: Re: obowiazek doreczenia faktury
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:4ce44e71$0$21003$65785112@news.neostrada.pl...

    > [...]
    >
    > Ale czy rzeczywiście istnieje takie zobowiązanie między stronami? Czy
    > przypadkiem wystawienie faktury to nie jest obowiązek wobec państwa, a
    > nie wobec usługobiorcy?

    Nie, no wierzycielem wystawienia faktury jest jej odbiorca. Przecież nie
    wystawiasz jej państwu.

  • 22. Data: 2010-11-18 07:36:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-17, Krzysztof <k...@a...pl> wrote:

    [...]

    > Ale właśnie o ten wydruk chodzi, a nie o sam fakt otrzymania pdf'u.
    > Na razie jeszcze zdaje się większość firm gromadzi dokumenty w postaci
    > papierowej, a nie elektronicznej.

    Większość firm to akurat sektor MSP, który jest dość elastyczny. :P
    A to że się boją formy elektronicznej to zasługa państwa i skomplikowanych
    reguł niż faktycznej niemożności gromadzenia dokumentów w formie
    elektronicznej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2010-11-18 07:52:35
    Od: spp <s...@o...pl>

> [...]
    > A to że się boją formy elektronicznej to zasługa państwa i skomplikowanych
    > reguł niż faktycznej niemożności gromadzenia dokumentów w formie

    Hmm, mam jednak odmienne zdanie na temat elastyczności sektora MSP.

    Niestety, z żądaniami typu 'Pan mi podpisze fakturę i przyłoży
    pieczątkę' to najczęściej ze strony właśnie takich drobnych
    przedsiębiorców słyszę. :(

    --
    spp

  • 24. Data: 2010-11-18 08:05:04
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A to że się boją formy elektronicznej to zasługa państwa i
    > skomplikowanych
    > reguł niż faktycznej niemożności gromadzenia dokumentów w formie
    > elektronicznej.

    Mam wrażenie, że chodzi bardziej o wygodę w gromadzeniu papierów, aniżeli o
    strach.
    Tak, wiem, to nonsens, ale powiedz to 55-letniej księgowej, która nie
    wyobraża sobie innej formy faktury, jak tylko tę, którą może wziąć do ręki
    i włożyć do segragatora ;-)

    K.

  • 25. Data: 2010-11-18 08:08:17
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:ic2m03$opj$1@news.onet.pl...

    > Niestety, z żądaniami typu 'Pan mi podpisze fakturę i przyłoży pieczątkę'
    > to najczęściej ze strony właśnie takich drobnych przedsiębiorców słyszę.
    > :(

    Pieczątka odbiorcy na fakturze?
    To już faktycznie jakiś hardcore ;-)
    Choć podpis (aczkolwiek nieobowiązkowy) może czasem uratować tyłek.

    K.

  • 26. Data: 2010-11-18 08:12:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.11.2010 11:08, Liwiusz pisze:

    > Dobry zwyczaj handlowy działa

    Mogą być też umowy. Ja np. muszę jedną z faktur wystawiać ręcznie a nie
    z MKRP, bo mam umowę z kontrahentem, że płaci 14 dni od daty
    DOSTARCZENIA faktury. I MKRP tego nie przewiduje :(

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-11-18 08:14:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.11.2010 11:29, Ludek Vasta pisze:
    > Koszt wysłania listu poleconego z Czech do Polski jest spory i stanowi
    > znaczącą część wartości zlecenia,

    Teraz to chyba jednak zaszalałeś :D Niemożliwe, żeby list Czechy-Polska
    kosztował tyle, co tłumacz. Przecież tłumaczenia to jedne z droższych
    usług na rynku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2010-11-18 08:23:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Mogą być też umowy. Ja np. muszę jedną z faktur wystawiać ręcznie a nie
    > z MKRP, bo mam umowę z kontrahentem, że płaci 14 dni od daty
    > DOSTARCZENIA faktury. I MKRP tego nie przewiduje :(

    Wystarczy ręcznie skreślić termin płatności, zaparafować i wpisać "14
    dni od doręczenia".
    Nie trzeba całej ręcznie wypisywać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 29. Data: 2010-11-18 08:30:17
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Wystarczy ręcznie skreślić termin płatności, zaparafować i wpisać "14 dni
    > od doręczenia".

    Poważnie na fakturze drukowanej można sobie nanosić poprawki i je
    parafować?

    K.

  • 30. Data: 2010-11-18 08:41:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-18 09:30, Krzysztof pisze:

    > Poważnie na fakturze drukowanej można sobie nanosić poprawki i je
    > parafować?

    A dlaczego nie?

    --
    spp