  • 1. Data: 2006-01-21 01:22:40
    Temat: o2.pl skarży Telekomunikację Polską
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Za możliwość świadczenia usług internetowych użytkownikom, którym
    Telekomunikacja Polska dostarcza dostęp do sieci, rodzime portale
    internetowe muszą płacić kwoty kilkakrotnie większe niż ich zagraniczni
    konkurenci. o2.pl zaskarżyła więc telekomunikacyjnego monopolistę do Prezesa
    Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do niedawna Urzędu Regulacji
    Telekomunikacji i Poczty.

    Dnia 11 stycznia br., Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
    (URTiP) na wniosek o2.pl Sp. z o.o. - właściciela portalu internetowego
    o2.pl, komunikatora Tlen.pl, Tlenofonu oraz Lemon TV - wszczął postępowanie
    w sprawie nałożenia na Telekomunikację Polską S.A. obowiązków regulacyjnych
    niezbędnych do zapewnienia użytkownikom TP możliwości komunikowania się ze
    wszystkimi portalami na równych warunkach.
    Rodzime portale nie mogą zrezygnować z używania łączy, na których politykę
    cenową kształtuje TP. Jeśli podejmują decyzję o wyborze innego europejskiego
    operatora - TP ogranicza swoim abonentom dostęp do takiego portalu.
    - Złożyliśmy skargę do Prezesa URTiP, ponieważ nie godzimy się na płacenie
    haraczu. Dlaczego o2.pl czy inny polski portal internetowy ma płacić kilka
    razy więcej za możliwość świadczenia usług użytkownikom Neostrady czy SDI
    niż jego zachodni konkurent, np. Yahoo czy Google? Mamy dość
    monopolistycznych praktyk, które nie tylko wpływają negatywnie na rozwój
    polskiego rynku portali internetowych, ale również działają na szkodę
    użytkowników czyniąc z TP "Wielkiego Brata", który decyduje o tym do jakich
    witryn mają dostęp internauci oraz z usług jakich operatorów mają korzystać
    polskie portale. - mówi Jacek Świderski, członek Zarządu o2.pl.
    Realizowana przez TP polityka narusza zdaniem przedstawicieli o2 nie tylko
    rozporządzenia unijne gwarantujące użytkownikom końcowym prawo do swobodnego
    wyboru portalu, niezależnie od tego z usług jakiego dostawcy internetu
    korzystają, ale także dyrektywy związane z równym traktowaniem
    przedsiębiorców w obrębie UE. Ma ona również bezpośredni wpływ na
    funkcjonowanie i rozwój całego polskiego rynku portali internetowych.
    -W 2004 r., aby ograniczyć koszty i wyrównać nasze szanse w walce z
    zagranicznymi portalami o polskich internautów, podjęliśmy próbę
    uniezależnienia się od dyktatu TP, wybierając jednego z europejskich
    operatorów telekomunikacyjnych. Po 30 dniach, TP ograniczyła użytkownikom
    Neostrady i SDI dostęp do naszych usług. Każdy internauta podłączony do
    sieci poprzez TP np. nie mógł korzystać ze swojej poczty na o2.pl. Sytuacja
    ta trwała przez kolejne 3 dni, aż nie przełączyliśmy ponownie ruchu na łącza
    preferowane przez TP. - tłumaczy Jacek Świderski. Na marginesie dodajmy, że
    do redakcji Internet Standard dochodziły głosy o problemach z dostępem do
    skrzynek pocztowych o2.pl.
    Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, następca Prezesa URTiP, po
    przeprowadzeniu konsultacji, ma dwa miesiące na wydanie decyzji.
    Telekomunikacja ma przesłać swoje stanowisko UKE w ciągu tygodnia.
    Ciąg dalszy : http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?m=29&id
    =87856

    --
    Kaja

  • 2. Data: 2006-01-21 01:43:09
    Temat: Re: o2.pl skarży Telekomunikację Polską
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Prezesa
    > Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do niedawna Urzędu Regulacji

    Polscy providerzy to frajerzy, wystarczy zrobić mały protest polegający,
    na odcieciu od serwisów, puli adresowych z TP S.A. i po tygodniu by się
    okazało, że TPSA udostępniać będzie łącza tranzytowe między TP S.A. a innymi
    sieciami za darmo. Mają już tyle sprzedanej neostrady, że jej użytkownicy
    sami by na TPSA wymogli zmianę tej sytuacji.

  • 3. Data: 2006-01-21 06:59:21
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

> [...]
    > innymi sieciami za darmo. Mają już tyle sprzedanej neostrady, że jej
    > użytkownicy sami by na TPSA wymogli zmianę tej sytuacji.

    A po odcięciu puli adresowej TPSA ile procet internautów będzie mogło wejśc
    na portal? 5%

  • 4. Data: 2006-01-21 11:11:25
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Polscy providerzy to frajerzy, wystarczy zrobić mały protest

    Lol ;) Ciekaw jestem kto wygeneruje wtedy ruch na sprzedanych
    kampaniach reklamowych.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-01-21 11:41:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:
    > Polscy providerzy to frajerzy, wystarczy zrobić mały protest
    > polegający, na odcieciu od serwisów, puli adresowych z TP S.A. i po
    [..]

    Nie tyle providerzy co serwisy.
    Od kilku lat staramy się namówić dostawców treści do wspólnego frontu,
    niestety strach władających serwisami jest silniejszy niż rozsądek :(
    A byłoby jak mówisz i to zaraz na drugi dzień. Bo wbrew temu co TP SA
    bredzi, nie dostarcza ona "końcówki kabelka" lecz pośredniczy w dostępie
    do serwisów, usług i treści. W momencie gdy to stanie się dla niej
    niemożliwe skutki będa jasne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 6. Data: 2006-01-21 11:57:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Arek napisał(a):

    > Od kilku lat staramy się namówić dostawców treści do wspólnego frontu,

    Staracie się? To Was jest dwóch? Podobnie, jak tych, jak im tam... no,
    tych od księżyca...

    M.

  • 7. Data: 2006-01-21 12:10:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:
    > Staracie się? To Was jest dwóch? Podobnie, jak tych, jak im tam... no,
    > tych od księżyca...

    Mówiąc "my" mam na myśli Stowarzyszenie Twórców Internetowych.

    Jestem pełen podziwu dla o2 , że zdecydowało się na samodzielną akcję.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 8. Data: 2006-01-21 12:39:33
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Cyberix" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A po odcięciu puli adresowej TPSA ile procet internautów będzie mogło
    wejśc
    > na portal? 5%

    I wlasnie o to chodzi.. TPSA bylaby zmuszona zmniejszyc oplaty, bo co to za
    alcze (neo, sdi, dsl), ze nawet portale sie nei otwieraja glowne... Klienci
    detaliczni TPSA zrobiliby akcje protestacyjna...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 9. Data: 2006-01-21 13:35:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dziś świat wstrzymał oddech bo *Arek* wypowiedział te słowa:

    > Od kilku lat staramy się namówić dostawców treści do wspólnego frontu,
    > niestety strach władających serwisami jest silniejszy niż rozsądek :(

    Kuźwa, płacę 5 zł przelewem jeśli ktoś mi powie czy w Knode jest KF - tak,
    żebym mógł nie widzieć obecności tego człowieka na jakiejkolwiek
    grupie... :(

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 10. Data: 2006-01-21 14:52:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olgierd wrote:
    > Kuźwa, płacę 5 zł przelewem jeśli ktoś mi powie czy w Knode jest KF - tak,
    > żebym mógł nie widzieć obecności tego człowieka na jakiejkolwiek
    > grupie... :(

    Nie wprost. Możesz dodać regułkę obniżającą scoring ze względu na autora i
    odfiltrować wiadomości o za niskiej punktacji. Killfile z prawdziwego
    zdarzenia od dawna leży w BTS-ie KNode.

    Jak odpowiedź cię satysfakcjonuje to przelew zrób na Federację Konsumentów,
    nie chce mi się rozliczać pdof z 5zł.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>