    From: "Marcin Koszewski" <m...@k...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowe na drodze
    Date: Fri, 20 Feb 2009 21:34:44 +0100

    news:gnmgos$1rd$1@news.onet.pl...

    > Ciekawe tylko, co z osobami, które przekroczyły dopuszczalną prędkość
    > zgodnie z prawem - na przykład, aby przepuścić jadący za nim pojazd
    > uprzywilejowany.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Przekroczyć predkość aby przepuścić kogos kto jedzie z tyłu? Wytłumasz mi
    prosze o co chodzi?
    Według mnie sposób postepowania jest dobry. Jak własciciel będzie miał
    zapłacić za tego, który kierował to się 2 razy zastanowi czy "kolega" dorósł
    do jazdy samochodem.
    Osoby prawne jako własciciele tez nie są tutaj problemem. Odpowiednie
    "saldo" na koncie np.jeżdzacego handlowca powinno skłonić szefostwo do
    odpowiednich działań. Dotychczasowa procedura ze względu na zbytnie
    skomplikowanie była nieskuteczna a przede wszystkim mało efektywna. Punkty
    nie sa problemem: one zostają. Nakładac je będzie mozna o ile zostanie
    wskazany kierujący, czyli wszystkie wykroczenia "łapane" przez "miśków" będą
    punktowane. W założeniach "miśki" mają karać teraz nie za prędkość ale za
    kretyńskie zachowania na drodze (podwójne ciągłe, wyprzedzanie bez
    widoczności lub na przejściach...).
    Sądzę, iż 1400 zł za pojedyńcze przekroczenie prędkości (o 50 km/h w
    obszarze zabudowanym przez wielokrotnego "pirata") jest w stanie ostudzić
    nawet tych "majętnych". Ci "bardzo majetni" mają własnych kierowców. Jak na
    trasie typu Wawa-Gdańsk będzie można załapać kilka takich prezentów to
    ludzie zwolnią.
    Takie system (drastycznych kar finansowych: pierwsze przewinienie do 1300
    Euro, nastepne do 3900 Euro) wprowadzono niedawno we Francji. Tam jeżdzono
    taka jak w Polsce. I tam zadziałało: w mieście można na tempomacie ustawic
    50 i nikt nas nie wyprzedzi :).
    Pzdr
    Koshy