  • 1. Data: 2007-01-21 01:21:01
    Temat: notebook hp + windows = brak płyty CD z systemem...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich... Od jakiegoś czasu posiadam notebooka HP, komputer
    zakupiłem wraz z systemem operacyjnym windows xp HE. Oczywiście jak w większości
    nowych notebooków, nie jest dodawana płyta z systemem operacyjnym, jest tylko
    licencja naklejona na spodzie komputera, oraz zainstalowane oproramowanie
    umożliwiające zrzut systemu w wersji pierwotnej (takiej jak przy kupnie kompa)
    na płyty DVD... Teraz moje pytanie... Czy jeżeli ja wykasuje to durne
    oprogramowanie ktora zajmuje dodatkowa partycje i kupe miejsca i nie zrobię
    kopii zapasowej na DVD, po czym zainstaluje system z innej płyty XP HE (mam
    wersje OEM do kompa stacjonarnego), wklepując klucz wypisany na licencji
    przyklejonej do notebooka to popełnie przestępstwo? Generalnie mam fakture na
    zakup notebooka z systemem, plyty producent nie dodaje, a jeżeli zainstaluje
    identyczne oprogramowanie podając klucz przyklejony na notebooku, to wnioskuje
    ze nikt sie nie moze doczepić? Czy mam racje?

    Maciej C

  • 2. Data: 2007-01-21 05:57:24
    Temat: Re: notebook hp + windows = brak płyty CD z systemem...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek C napisał(a):

> [...]
    > nie dodaje, a jeżeli zainstaluje identyczne oprogramowanie podając
    > klucz przyklejony na notebooku, to wnioskuje ze nikt sie nie moze

    Przyczepic to pewnie nie ale technicznie moze sie okazac, ze to nie
    jest do konca takie samo oprogramowanie bo jedna korporacja (HP)
    mogla sie z druga (MS) dogadac i system dla HP w jakiejs jego
    czesci moze byc inny. Moim wiec zdaniem nie skopiowanie systemu
    pierwotnego tylko jego wykasowanie moze wiec byc strzalem do wlasnej
    bramki.

    j.

  • 3. Data: 2007-01-21 08:01:08
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Użytkownik Maciek C napisał:

> [...]
    > identyczne oprogramowanie podając klucz przyklejony na notebooku, to
    > wnioskuje ze nikt sie nie moze doczepić? Czy mam racje?

    No i możesz się zdziwić - bo na 99% taki OEM postawiony z takim numerem,
    o ile wogóle będzie chciał go przyjąć - będzie chciał się zaaktywować, a
    co potem to niestety nie wiem ...
    System stawiany przez HP może być systemem na licencji VLV - nie
    wymagającym aktywacji, albo na jakiejś specjalnej licencji tylko dla HP
    która też nie wymaga aktywacji ;)

    Pozdro !!

  • 4. Data: 2007-01-21 09:02:27
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:45b30bb9$0$13204$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > No i możesz się zdziwić - bo na 99% taki OEM postawiony z takim numerem, o
    > ile wogóle będzie chciał go przyjąć - będzie chciał się zaaktywować, a co
    > potem to niestety nie wiem ...

    dokladnie tak, jest duze prawdopodobienstwo ze nie przyjmie klucza, a nawet
    jak przyjmie to po aktywacji moze zglosic sie jako "pirat",przerabialem juz
    podobne akcje u siebie w robocie

  • 5. Data: 2007-01-21 10:19:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maciek C napisał(a):
    > Witam wszystkich... Od jakiegoś czasu posiadam notebooka HP, komputer
    > zakupiłem wraz z systemem operacyjnym windows xp HE. Oczywiście jak w większości
    > nowych notebooków, nie jest dodawana płyta z systemem operacyjnym,

    Pierwsze slysze? HP kiedys na pewno dawalo system operacyjny tyle ze na
    swoich plytkach. My z zona niedawno zakupilismy notebooka Maxdaty i
    dostalismy normalna wersje OEM Windowsa XP.

> [...]
    > wersje OEM do kompa stacjonarnego), wklepując klucz wypisany na licencji
    > przyklejonej do notebooka to popełnie przestępstwo?

    IMO nie, ale nie jestem pewny czy klucz bedzie pasowac.

    Tak.

    Jacek

  • 6. Data: 2007-01-21 10:45:57
    Od: Ajgor <o...@s...eu>

    Dnia 21-01-2007 o 02:21:01 Maciek C <m...@o...pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich... Od jakiegoś czasu posiadam notebooka HP,
    [...]

    Najprawdopodobniej zainstaluje sie normalnie, seriala tez przyjmie
    normalnie,
    ale pozniej zawola i rejestracje w Microsofcie. I w czasie rejestracji
    dowiesz sie, ze taki serial jest juz uzyty w innym komputerze, wiec masz
    pirata. Co bedzie zgodne z licencją, bo kazdy windows ma licencje do
    instalacji tylko na jednym komputerze. Mnie sie wydaje, ze masz jedno
    proste wyjscie - stworzyc
    plyte instalacyjna z kopia tego windowsa, ktory masz zainstalowany (przy
    pomocy tego dodanego oprogramowania), a pozniej to oprogramowanie usunac.
    A swoja droga niedawno kupowalem notebooka Toshiby, i w komplecie dostalem
    plyte
    z gotowym kompletnym windowsem przygotowanym specjalnie dla mojego modelu.
    Moze Ty tez powinienes dostac?

  • 7. Data: 2007-01-21 11:23:16
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > zainstalowane oproramowanie umożliwiające zrzut systemu w wersji
    > pierwotnej (takiej jak przy kupnie kompa) na płyty DVD...

    Mam ibma, n-tego, i tak samo robie, tyle ze instaluje sytem z innego
    nosnika - wpisuje moj klucz, dziala aktywacja, wbrew temu co jest w postach
    wyzej, nie ma problemu z aktualizacjami itp.
    Mozesz sprobowac napisac do microsoftu i poprosic o nosnik z winda. Ja tak
    zrobilem, jak kupilem ibma i jakis cwaniak zerwal naklejke licencyjna. dowod
    zakupu komputera, do tego gwarancja i dostalem nowy sticker.

    Co do aktyacji - faktycznie przewznie obrazy na dvd i ew na dysku na
    partycji recovery sa tak zrobione ze nie wymagaja aktywacji.

    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 8. Data: 2007-01-21 14:39:48
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > z gotowym kompletnym windowsem przygotowanym specjalnie dla mojego modelu.
    > Moze Ty tez powinienes dostac?

    Pewnie dostal, tylko nie wie, ze system windows znajduje sie na plycie
    oznaczonej "recovery CD".

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 9. Data: 2007-01-21 17:55:48
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    castrol napisał(a):

    > Pierwsze slysze? HP kiedys na pewno dawalo system operacyjny tyle ze na
    > swoich plytkach. My z zona niedawno zakupilismy notebooka Maxdaty i
    > dostalismy normalna wersje OEM Windowsa XP.

    Od dawna nie ma już płyt. HP dorzuca tylko instrukcję jak samemu zrobić
    sobie płyty Recovery

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2007-01-21 21:59:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > Od dawna nie ma już płyt. HP dorzuca tylko instrukcję jak samemu zrobić
    > sobie płyty Recovery

    Dziwna polityka HP, ale ich sprzet od dawna mi nie lezy wiec nic od nich
    nie kupuje :) I chyba dobrze :P

    Jacek