    From: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezapłacony rachunek:(
    Date: Thu, 10 Jul 2003 14:50:22 +0000 (UTC)

    "A&T" <t...@c...pl> wrote in news:bejtck$fen$1@news.onet.pl:

    > To nie jest tak, że ja chce oszukać lub wycyganić te pieniądze, rózne
    > przypadki chodzą po ludziach, jestem typowym przykładem na to, że
    > bezrobocie dotyka wszystkich, ja tylko chce wiedzieć jak mam rozmawiać
    > z tą firmą windykacyjną i czy takie rzeczy ulegają przedawnieniu.
    > ostatnia niezapłacona faktura jest z maja 2001 roku. Czy mają prawo
    > mnie ścigać i jeszcze ile czasu i gdzie mogę zwrócić się z prośbą o
    > umorzenie ewentualnie tego:( Pozdawiam wszystkich

    Po pierwsze ZAPOMNIJ o umorzeniu.Nawet nie probuj sie tlumaczyc tym ze nie
    masz pracy,ze jestes przykladem na to ze bezrobocie dotyka wszystkich itp
    bo oni po prostu cie wysmieja i nawet nie pozwola ci dokonczyc tego
    szlochu.Wiem,to brzmi paskudnie,cynicznie i wrednie ale taka jest
    prawda.Lepiej przyjmij do siebie te prawde,bo wiesz gdyby kazdy sie
    powolywal na niemozliwosc splacania dlugow z powodow osobistych czy
    gospodarczych to ten caly kodeks cywilny mozna by do kosza na smieci
    wyrzucic.
    Po drugie,jesli im jestes dluzny az 2 tysiace zlotych to badz pewien ze o
    tobie nie zapomna.Ja wisialem pieniadze za canal plus,wprawdzie nie bylo to
    2 tysiace ale okolo 400 zl jednak oddech panow z Kruka mialem caly czas na
    karku a wydarcie z mojej jeszcze wtedy studenckiej kieszeni takiej forsy
    przerastalo moje mozliwosci.W koncu jakos te pieniadze zebralem,zaplacilem
    i na pamiatke mam trzy wezwania przedsadowe do zaplaty.
    Po trzecie,sprobuj lepiej pogadac z nimi o rozlozeniu na raty tego dlugu.Mi
    tak zaproponowano,rozlozono mi pieniadze na trzy raty (chociaz i tak
    zaplacilem wszystko od razu bo mialem juz dosc).
    Po czwarte mozesz liczyc tylko na przedawnienie,ale watpie zeby sobie
    odpuscili gratke w postaci 2 tysiecy zlotych,na 100% kiedys dostaniesz
    wezwanie do sadu,nakaz zaplaty,komornik itp podobne nieprzyjemne sprawy.