    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwy adwokat
    Date: Wed, 02 Mar 2005 11:56:31 +0100

    Marta Wieszczycka <m...@N...pl> wrote:

    > Oddając sprawę dziennikarzowi przekazujemy mu nasze własne dokumenty.
    > Mamy prawo. Dziennikarz to ocenia i jak uzna, że dowód jest
    > wystarczający, to bierze sprawę i wyjaśnia ją ... w tym wypadku z
    > adwokatką. Jak po zebraniu materiałów wychodzi mu, że ma aferę, to ją
    > upublicznia.

    Tia - na jakim Ty swiecie zyjesz ze wierzysz w bezstronnosc
    i profesjonalizm dziennikarzy - zwlaszcza scierwojadow z programow
    tego typu goniacych za tania sensacja i popularnosca.
    Ci ludzie myla podstawowe pojecia prawne [nie raz mnie krew zalewala
    gdy slysze takie bzdury].

    BTW:
    TV publiczna i Wiadomosci tez nie sa zle. Z troche innej beczki - sprawa
    biletow na U2 - wydrukowanego jakoby zakaz odsprzedazy po cenie wyzszej niz
    nominalnma -> organizatorzy odgrazaja sie ze beda uniewazniac bilety
    odsprzedane i scigac karnie sprzedajacych. Na jakiej podstawie milusinscy
    juz nie chcieli sie pochwalic - przedstawicielka organizatora to
    szczebvioczaca miala moze ~21 lat.
    Byla o tym kroka informacja w publicznych, bylo nie bylo, Wiadomosciach
    [standard z zalozenia ma tu byc wyzszy niz w TVN i Polsacie skupiajacyuch
    sie na lewitujacych zelazkach] - wypowiadal sie profesor UAM [tylko
    dlaczego administratywista?] - ze smiechem odpowiadal ze mamy wolny rynek
    i nie moze byc mowy o odpowiedzialnosci karnej [wypowiedz o art. 57 par 1
    KC pewnie wyciato, bo za dlugie i nudne albo i niewygodne] a po zakonczeniu
    newsa dzinnkarzyna z offu zlowrozebnie grozi "...ale beda scigane karnie
    jako wykroczenie".
    [kontekst z allegro byl taki ze dotyczy rowniez sprzedazy 1 biletu wiec o
    "spekulacji" nie moze byc mowy]. Ot dakie dawanie d*y na korzysc
    wdziecznego przedsiebiorcy.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938