    From: "Thommo" <t...@s...home.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieuczciwi ściągacze długów
    Date: Tue, 29 Jan 2002 20:37:33 +0100

    witam i dziękuję za zainteresoiwanie tematem.
    od razu przejdę do sedna. do firmy windykacyjnej zostały wysłane dwa pisma.
    pierwsze zaraz po wizycie mojego ojca, kiedy tamci mieli przygotować raport
    z podjętych działań i tego nie zrobili (pismo wzywało do przedstawienia tego
    raportu, albo oddania wpłaconej zaliczki), drugie pismo poszło do nich
    poleconym w zeszłym tygodniu z drugim wezwaniem do oddania pieniędzy pod
    groźbą oddania sprawy do sądu. Do tej pory w ogóle się nie odezwali, ani
    oczywiście nie oddali pieniędzy.
    w tej całej sytuacji zastanawia mnie jedna rzecz - czy można w piśmie
    procesowym skierowanym do sądu zarzucić im niewywiązanie się z zobowiązania.
    Zobowiązali się bowiem do "podjęcia czynności w celu odzyskania długu" i
    mimo że tak to sformułowali, niejasno (żałuję, że nie widziałam tej umowy
    przed podpisaniem - z pewnością nie pozwoliłabym jej podpisać) - sami się
    pogrążają. Nie dali bowiem nam żadnego dowodu na to że podjęli jakiekolwie
    czynności, nie złożyli przecież żadnego raportu z wykonania zlecenia, ani z
    jego niewykonania. W myśl litery prawa mamy więc prawo myśleć, że
    zaliczka - którą daliśmy im na poczet działań - nie została w ogóle
    spożytkowana - a więc powinni ją zwrócić. ponieważ narazili mojego ojca na
    większe straty niż miał przed podpisaniem umowy ( zaliczka i prośba z ich
    strony by zaprzestał jakichkolwiek negocjacji na własną rękę z dłużnikiem -
    przez co tamtem zyskał czas na wyzbywanie się majątku, co było widoczne i
    skuteczne) - zastanawiam się, czy można by się pokusić o jakieś
    odszkodowanie z tego tytułu.

    jeśli chodzi o wynajęcie prawnika - po pierwsze sama nim jestem - ale nie
    mam aplikacji więc nie za bardzo mogę go reprezentować w sądzie (chyba że
    jako pełnomocnik strony), a mój tata jest trochę zniechęcony do wynajmowania
    prawników ( sprawa z tym dłużnikiem wylądowała w sądzie, w postępowaniu
    uproszczonym ,ale z niewiadomych względów sędzia przeniósł ją do trybu
    zwykłego - wynajęty prawnik tylko zgarnął kasę i się nie interesuje co
    będzie dalej w sprawie, czas upływa rozprawy w trybie zwykłym jeszcze nie
    wyznaczono - a dłużnik z każdym dniem ma mniej, potem doszła ta firma
    windykacyjna , której zapłacił i teraz każdy nowy prawnik też będzie chciał
    sobie policzyć nie mały pieniądz. dlatego staram się mu pomóc na własną
    rękę, bo może jakoś się uporamy bez kolejnego prawnika
    pozdrawiam,
    mag