  • Data: 2008-02-12 12:20:23
    Temat: Re: niesplacanie kredytow bankowych czym grozi ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maurycy pisze:
    > Kolejne moje pytanie co mnie ciekawi, czym grozi niesplacanie kredytow
    > bankowych.tzn. podaje przyklad jesli biore duzy kredyt bankowy, kase
    > przelewam zagranice,wyjezdzam z kraju, wyludzenie - scigane, tak samo
    > jakbym uzyl podrobionych dokumentow, a jak sie ma sprawa konkretnie do
    > jest wziety kredyt, splacam reguralnie itd. zostalo troche jeszcze big
    > $ do oddania, nagle przestaje splacac, poreczycieli nie ma, bo to
    > kredyt brany na dowod, klient byl juz wiarygodny bankowi.w kraju ma
    > meldunek ale tam nie mieszka, wogole w kraju nie ma nic majatku.a
> [...]

    Odpowiedzialność karna za oszustwo można ponieść, jeśli udowodni się
    biorącemu kredyt, że wziął go z zamiarem niespłacenia. Takimi pośrednimi
    dowodami tego zamiaru może być właśnie niezwłoczne wyprowadzenie
    pieniędzy za granicę i wyjazd, połączony oczywiście z brakiem spłat rat.

    Jeśli natomiast ktoś wziął kredyt w dobrej wierze, a pomysł
    niespłacania przyszedł mu do głowy później, albo też nie spłaca z
    powodów obiektywnych (brak środków), to odpowiedzialności karnej się nie
    ponosi. Istnieje wtedy dług, który można egzekwować na drodze
    postępowania cywilnego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz