    From: "Przemyslaw Lipin" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nieruchomosc/spadek
    Date: Sun, 16 Mar 2003 03:09:26 +0000 (UTC)

    Joanna Bałuszek <k...@i...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > jak cos pomyle to prosze mnie poprawiac.. :)

    > W takiej sytuacji moze wnosic o zasiedzenie w zlej wierze. Trzeba udowodnic
    > ze sie zajmowalo taka dzialka przez iles tam lat (np. miec oplacone
    > rachunki, podatek, itp.) - tu raczej spelnione, jednoczesnie powinien byc
    > spelniony warunek ze prawowici wlasciele nie upominali sie w tym czasie o
    > swoja wlasnosc.

    > IMHO nie maja zadnych praw. moga rozpoczac proces "zasiedzenia" od nowa.
    > czyli uzytkowac nieruchomosc (nie wazne w zlej czy dobrej wierze - w zlej
> [...]

    Moze i mozna dojsc w ten sposob do numeru ksiegi wieczystej, ale nalezy
    pamietac, ze w Polsce nie wszystkie nieruchomosci maja zalozone ksiegi
    wieczyste i dlatego ten sposob nie zawsze prowadzi do wyjasnienia sytuacji
    prawnej nieruchomosci.
    Nieprawda jest, ze spatkobiercy posiadacza nieruchomosci nie maja zadnych
    praw. Czas posiadania poprzednika (czyli spadkodawcy) dolicza sie do czasu
    posiadania spadkobiercy (Art. 176§2 w zw. z §1kc). Z tego co widac, to w tym
    przypadku o ile posiadanie spadkodawcy bylo posiadaniem samoistnym (tzn. o
    ile posiadal on dzalke "jak wlasciciel" - art. 336 kc), to stal sie juz jej
    wlascicielem po 30 latach (art. 172§2 kc).

    Pozdrawiam
    Przemek