  • 1. Data: 2007-07-18 20:08:06
    Temat: nierozpatrzona reklamacja
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Ponad miesiąc temu wysłałem pismo reklamacyjne do PKP, w którym domagam sie
    zwrotu pewnej kwoty pieniędzy jako kosztu, który poniosłem z, jak dowodzę w tym
    piśmie, winy rażącego niedbalstwa ze strony przewoźnika. Kopię pisma przesłałem
    również do Rzecznika Praw Klienta PKP SA, od którego dostałem zwrotnego maila,
    iż pismo wpłynęło do przewoźnika, i Rzecznik będzie monitorował przebieg jego
    rozpatrywania.
    Zgodnie z par. 6 pkt 1 i par 10. Rozporządzenia Ministra Transportu i
    Budownictwa z dnia 24 lutego
    2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego
    (Dz. U. z dnia 7 marca 2006 r.), nieudzielenie przez przewoźnika odpowiedzi na
    pismo reklamacyjne w ciągu 30 dni, skutkuje uznaniem reklamacji.
    W jaki sposób zatem mogę domagać się zrealizowania roszczeń, jakie zamieściłem w
    tej reklamacji, jeżeli z mocy prawa należy uznać ją za przyjętą ? Czy pozostaje
    mi złożenie sprawy w sądzie, czy jest prostsza droga załatwiania tego typu spraw
    ?

  • 2. Data: 2007-07-18 20:59:01
    Temat: Re: nierozpatrzona reklamacja
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2007 22:08:06 +0200, jaQbek napisał(a):

> [...]
    > mi złożenie sprawy w sądzie, czy jest prostsza droga załatwiania tego typu spraw

    Na początek to chyba wezwanie do zapłaty.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-07-19 06:00:36
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > Na początek to chyba wezwanie do zapłaty.
    Jak to się odbywa? Mam po prostu wysłać kolejne pismo do PKP? Jakąś konkretną
    formę powinno ono mieć ?

  • 4. Data: 2007-07-19 07:54:37
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    > Jak to się odbywa? Mam po prostu wysłać kolejne pismo do PKP? Jakąś
    > konkretną formę powinno ono mieć ?

    witam

    wysyłasz zwykłe pismo listem poleconym, w którym wzywasz do zapłaty takiej a
    takiej kwoty powołując się na stan faktyczny twej sprawy no i na odpowiednie
    przepisy; oczywiście wyznaczasz termin do spełnienia żądania, np. 3 lub 7
    dni od dnia doręczenia;
    zachowujesz tzw. recepis czyli dowód nadania oraz kopie wezwania; w ostatnim
    dniu terminu do dobrowolnego spełnienia żądania sporzadzasz pozew do sądu,
    który albo składasz na specjalnym formularzu (gdy wartośc sporu nie
    przekroczy 10.000,00zł) albo na zwykłym pismie (gdy ta wartość jest
    wyższa) - dochodzisz bowiem świadczenia z umowy przewozu, jak się domyślam,
    który to przewóz został niewłaściciwe wykonany z winy pkp;
    koszty procesu to kwota między 30 a 300 zł zależnie od wartości przedmiotu
    sporu; sprawdz ustawę o kosztach sądowych w sprawach cywilnych - art.28;

    pzdr
    krzysiek

  • 5. Data: 2007-07-19 10:25:34
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > koszty procesu to kwota między 30 a 300 zł zależnie od wartości przedmiotu
    > sporu; sprawdz ustawę o kosztach sądowych w sprawach cywilnych - art.28;
    Czy mogę się w tym piśmie domagac również pokrycia ze strony pozwanego
    kosztów sądowych ?

  • 6. Data: 2007-07-19 11:17:25
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null> napisał w
    wiadomości news:f7ne4s$ccf$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy mogę się w tym piśmie domagac również pokrycia ze strony pozwanego
    > kosztów sądowych ?

    jak najbardziej - żądasz zwrotu nalezności głównej wraz z odsetkami od dnia
    nastepnego po dniu ostatnim, do którego PKP miało rozpoznac reklamacje (moje
    zdanie - sąd może inaczej do tego podejsc, ale i tak odsetki ci sie należy,
    zapewne co najmniej od dnia wezwania ich do zapłaty) oraz - tu odpowiedz na
    twe pytanie - takze kosztow sadowych czyli oplaty sadowej, a jak wziales
    adwokata - takze jego kosztow i kosztow pelnomocnictwa (w pozwie piszesz -
    wnosze o zasądzenie takiej a takiej należnosci wraz z ustawowymi odsetkami
    od tego a tego dnia oraz kosztow sadowych (ewentualnie takze kosztow adw.)
    wedlug norm przepisanych

    mysle ze wszystko jasne

    pzdr
    krzysiek

  • 7. Data: 2007-07-19 19:55:45
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    > (w pozwie piszesz - wnosze o zasądzenie takiej a takiej należnosci wraz z
    > ustawowymi odsetkami od tego a tego dnia oraz kosztow sadowych (ewentualnie
    > takze kosztow adw.) wedlug norm przepisanych
    A co z kosztami wysłania upomnień ? Czy mogę żądać w wezwaniu do zapłaty
    wypłacenia kwoty, o jaki toczy się sprawa + koszty wysłania wezwania, czy zwrotu
    wszelkich kosztów dodatkowych mogę domagać się dopiero na drodze postępowania
    sądowego ?

  • 8. Data: 2007-07-20 10:15:19
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypłacenia kwoty, o jaki toczy się sprawa + koszty wysłania wezwania, czy
    > zwrotu wszelkich kosztów dodatkowych mogę domagać się dopiero na drodze

    przepis art.20 kpc stanowi, że do wartości przedmiotu sporu (którą jest
    należność główna) nie wlicza się odsetek, pożytków i kosztów, żądanych obok
    należności głównej - oznacza to ni mniej ni więcej, że możesz żądać obok
    należności głównej i odsetek także kosztów, przy czym są to wszystkie koszty
    jakie poniosłeś celem dochodzenia roszczenia, a zatem także koszty wysyłki;
    wskazany przepis mówi o kosztach, nie wskazując o jakie konkretnie chodzi, a
    zatem można dochodzić nie tylko kosztów sądowych i adwokackich, ale także
    kosztów bezpośrednio związanych z dochodzeniem roszczenia, a zatem kosztów
    wezwania dłużnika do zapłaty także :)

    pzdr
    krzysiek