  • 1. Data: 2007-07-18 18:07:07
    Temat: Wydanie książki
    Od: "Marcin" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanko dotyczące aspektów prawnych wydawania książek. Czy osoba fizyczna
    nieprowadząca działalności gospodarczej może wydać książkę?
    Po prostu napisałem książkę, chcę ją wydać i nie wiem czy mogę. Oczywiście nie
    ma tam żadnych niedozwolonych treści - jest to zwykły poradnik.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-07-18 23:42:35
    Temat: Re: Wydanie książki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiście nie
    > ma tam żadnych niedozwolonych treści - jest to zwykły poradnik.

    Co rozumiesz pod słowem wydać? Możesz zlecić drukarni jej wydrukowanie. Ale
    jak zaczniesz ją sprzedawać, to juz musisz prowadzić działalność
    gospodarczą. Możesz jeszcze dogadać się z jakimś wydawnictwem, że oni
    wydadzą. Wówczas Ty dostajesz tylko tantiemy.

  • 3. Data: 2007-07-19 06:42:04
    Od: "Marcin" <w...@o...eu>

    > jak zaczniesz ją sprzedawać, to juz musisz prowadzić działalność
    > gospodarczą. Możesz jeszcze dogadać się z jakimś wydawnictwem, że oni
    > wydadzą. Wówczas Ty dostajesz tylko tantiemy.

    Dzięki za info. A czy mogę zlecić wydruk drukarni i sprzedawać tę książkę
    poprzez znajomą osobę prowadzącą działalność gospodarczą, ale nie mającą w
    rejestrze działalności wydawniczej, tylko np. szkoleniową lub handlową?

  • 4. Data: 2007-07-19 10:41:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2007, Marcin wrote:

    > A czy mogę zlecić wydruk drukarni i sprzedawać tę książkę
    > poprzez znajomą osobę prowadzącą działalność gospodarczą,

    Nie tak. To oni mają sprzedawać a nie Ty "przez nich" :)

    > ale nie mającą w
    > rejestrze działalności wydawniczej, tylko np. szkoleniową lub handlową?

    Jak nie mają, to dopiszą (AFAIR 50 zł przy EDG, 500 zł przy KRS).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-19 10:57:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A może ktoś zorientowany przy okazji doradzi mu, co tak naprawdę go
    obowiązuje z dziedziny: ISBN, Biblioteka Narodowa itp, itd.

  • 6. Data: 2007-07-19 17:27:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Co rozumiesz pod słowem wydać? Możesz zlecić drukarni jej wydrukowanie.
    > Ale jak zaczniesz ją sprzedawać, to juz musisz prowadzić działalność
    > gospodarczą.

    Koniecznie?

    Nie zależy to czasem od liczby egzemplarzy?