  • Data: 2007-09-24 07:17:01
    Temat: Re: "niepłatna" przerwa w czasie pracy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 09:01:02 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Nie wiem na ile jest to umocowane w prawie, ale z mojej wiedzy wynika,
    > że jest to dość powszechne.
    > Spotkałem nawet firmę w której była przerwa od 12 do 14. Czyli pracowało
    > się 9-19 i te 2h przerwy.

    Kodeks pracy

    Art. 139. § 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej
    organizacją, może być stosowany system przerywanego czasu pracy według z
    góry ustalonego rozkładu przewidującego nie więcej niż jedną przerwę w
    pracy w ciągu doby, trwającą nie dłużej niż 5 godzin. Przerwy nie wlicza
    się do czasu pracy, jednakże za czas tej przerwy pracownikowi przysługuje
    prawo do wynagrodzenia w wysokości połowy wynagrodzenia należnego za czas
    przestoju.

    § 3. System przerywanego czasu pracy wprowadza się w układzie zbiorowym
    pracy, z zastrzeżeniem § 4.

    Art. 141. § 1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy
    niewliczaną do czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut,
    przeznaczoną na spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych.

    § 2. Przerwę w pracy, o której mowa w § 1, wprowadza się w układzie
    zbiorowym pracy lub regulaminie pracy albo w umowie o pracę, jeżeli
    pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany
    do ustalenia regulaminu pracy.