  • 11. Data: 2002-09-26 13:05:27
    Temat: Re: nielegalne oprogramowanie
    Od: "BOLTER" <b...@w...pl>

    A jeśli była już kontrola?
    Co wtedy? Napewno sprawa sądowa. Jka mozna sie bronic?
    W jaki sposob mozna sie dogadac z firmami ktorych oprogramowanie było
    nielegalne? Gdzie sie kontaktowac?

    pozdrawiam

    Użytkownik Grzegorz Paczynski <g...@o...mila.edu.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:amstc8$c85$...@n...tpi.pl...

  • 12. Data: 2002-09-26 23:27:02
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Thu, 26 Sep 2002 11:15:44 +0200 w artykule <amvjrm$r1f$3@news2.tpi.pl>
    JarekT <t...@p...onet.pl> napisano co następuje:
    > Jak mówiłem: nie tylko posiadanie zainstalowanych (czyli używanych) nielegałów
    > jest ścigane. Posiadanie samych instali też. A co będzie jak wyinstalował,
    > pozbył się wersji instalacyjnych, a przy kontroli znajdą ślady?

    Ja nie rozumiem, instaluje sobie legalnego ofisa (dajmy na to na siebie
    osobiscie, bez rejestracji), po pewnym czasie uznaje ze nie chce tego
    swinstwa i wywalam/deinstaluje dołączonym ms-deinstalatorem. Całość softu
    z licencją odsprzedaję przypadkowej i anonimowej osobie, lub spalam w
    piecu CO. Potem nachodzi mnie kontrola i znajdują jakiś plik który
    wskazuje ze rok wcześniej miałem ofisa i maja do mnie pretensje? Na jakiej
    podstawie? Jak dla mnie to próba wyłudzenia.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2002-09-27 09:03:29
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski"

> [...]
    > wskazuje ze rok wcześniej miałem ofisa i maja do mnie pretensje? Na jakiej
    > podstawie? Jak dla mnie to próba wyłudzenia.

    tez mi sie wydaje ze ktos tu przegina. Rok temu przesiadlem sie ze starego
    komputera na nowy - na starym odinstalowalem office a na nowym go
    zainstalowalem. stary jest przez kogos uzywany jako terminal ale jesli slady
    poprzedniej instalacji mialyby jakies znaczenie to ja sie z taka
    interpretacja nie zgadzam
    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-09-27 21:42:06
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zainstalowalem. stary jest przez kogos uzywany jako terminal ale jesli slady
    > poprzedniej instalacji mialyby jakies znaczenie to ja sie z taka
    Ja też nie. Chyba, że ślady poprzedniej instalacji ujawnią numer produktu
    zarejestrowanego przez kogoś innego. Nie wiem, czy to możliwe. Ale pamiętamy
    zaszycie nr seryjnego w prockach Intela, teraz przymusową aktywację w MS
    przekazującą konfig maszyny itp.
    Uważam, że przy takiej kontroli lepiej nie być zmuszonym do wyjaśniania
    jakichkolwiek wątpliwości.

    JarekT

  • 15. Data: 2002-09-29 04:40:36
    Od: "Grzes" <g...@w...pl>

    A taki fakt trzeba reklamowac do BSA czy konkretnie do wyzszych sfer
    firmy-właściciela softu?

    pozdrowionka

  • 16. Data: 2002-09-29 10:26:29
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > A taki fakt trzeba reklamowac do BSA czy konkretnie do wyzszych sfer
    > firmy-właściciela softu?
    Do właściciela, oczywiście, bo to on jest poszkodowany/okradziony, a nie BSA

    Pozdrawiam
    JarekT